Populatia japoneza este in scadere. Femeile nu mai vor sa aiba copii pentru ca sunt prea ocupate cu serviciul. Pentru ca simt totusi nevoia unei companii, aleg sa isi cumpere catei sau alte animale de companie. Astfel, cateii sunt mai numerosi decat copiii de zece ani din Japonia. In 2006, se inregistrau 13,1 milioane de caini de apartament. In timp ce populatia umana se micsoreaza, numarul de caini creste constant, potrivit reprezentantilor firmei de cercetare Euromonitor. Chiar daca Japonia este o piata saturata pentru multe produse, vanzarile la accesorii si servicii pentru caini sunt in crestere. Un butic cu sediul in Los Angeles s-a extins in Japonia in urma cu cinci ani. In prezent, compania detine in Japonia 11 magazine, mai multe decat in Statele Unite."Nu am vazut niciodata consum asa cum se regaseste in Japonia", spun reprezentantii firmei. Japonezii se duc la petreceri canine, in cafenele canine, isi imbraca cateii cu pulovere de casmir si ii duc la bai termale, la masaj sau ii pun sa faca aromaterapie. Harriet Sternstein, un american care detine un butic din Paris, spune ca francezilor le place sa isi rasfete cateii, dar nu isi imagineaza cum ies la plimbare cu patrupedele in carucioare, asa cum fac japonezii. In ceea ce priveste accesoriile pentru catei, Japonia conduce la capitolul vanzari."Paris este cu zece ani in urma Statelor Unite si cu cel putin 10-15 ani in urma Japoniei", a spus Harriet Sternstein. Multi catei din Japonia se nasc deformati din cauza cresterii lor intensive. Catelele fac pui in continuu, iar cand nu mai sunt fertile, stapanii le abandoneaza sau le omoara. Majoritatea cainilor vanduti in Japonia provin din astfel de crescatorii de caini.


Mamele obeze nasc baieti cu probleme de fertilitate