Incep cu sfarsitul: ar trebui sa le fie rusine! Lor, celor care sufera de obezitatea hotiei din afacerea autostrazilor, mana-n mana cu mai-marii timpurilor, sub ochii impaienjeniti ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romani
Incep cu sfarsitul: ar trebui sa le fie rusine! Lor, celor care sufera de obezitatea hotiei din afacerea autostrazilor, mana-n mana cu mai-marii timpurilor, sub ochii impaienjeniti ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Am vazut in Ungaria, in Austria, in Italia si chiar in tarisoara aceea mica, dar foarte verde, Slovenia, ce inseamna infrastructura adevarata. Nu m-a durut sufletul sa platesc portiunile de kilometri de autostrazi, pentru ca ti-era mai mare dragul sa mergi pe astfel de drumuri. Merita. Merita si doar pentru ca masina iti ramane intreaga, iar stomacul nu-ti refuleaza mancarea dintr-o groapa-n alta. Nu orbecai bezmetic, nestiind drumul, pentru ca o autostrada presupune o dotare complexa, cu un anume tip de semaforizare si cu refugii unde poti sa te opresti destul de des in caz de necesitate. Exista telefoane SOS, cu numere de urgenta pentru orice incident, exista bunul-simt al constructorului, avertizoarele de pe panourile electronice, care anunta aglomeratie pe una dintre bifurcatii, exista interes national. In cei 17 ani care s-au scurs din '89, Romania a suferit mult la acest capitol. Daca in fiecar e an s-ar fi construit 50 de kilometri de autostrada sau vreo patru pe luna, si tot am fi avut pana acum de trei ori mai multi kilometri de autostrada. Dar stim toti de ce n-a fost asa...

Coridorul 4 de la Curtici la Constanta are cam 900 km, trasat si aprobat la Conferinta Europeana a ministrilor transporturilor organizata de Uniunea Europeana la Helsinki, prezentat de Traian Basescu la acea vreme. Nici ca a mai fost realizat vreodata. Adios, studiu de fezabilitate, adios, finantare si drum ca-n palma! Politica, regina peste economie, a sufocat orice avant. Umbrarescu, Casuneanu si Cocos au ajuns asi in autostrazi. De cand? Ar trebui si lor sa le fie rusine. PSD, prin Hrebe, Seche, Oprisan, a promovat personajele zonei cu firmele lor: UMB si PA&CO. Adica, pe Umbrarescu si Casuneanu. De la Mitrea incoace, politica a mancat tot visul Romaniei de a avea autostrazi. Azi, cei care conduc si fac la fel ca el sau mai rau decat atat sunt cei care injurau aranjamentele PSD. Banul creeaza amnezie. Iar puterea are nevoie de bani.

Hop-top, peste noapte, si Euroconstruct s-a abonat alaturi de UMB si PA&CO la formarea grupului de monopol pe lucrarile de mare amploare ale autostrazilor. Dar stiu macar cu ce se mananca? Nu, ei stiu doar sa scoata bani.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.