Chiar daca nu s-a construit nici un kilometru din autostrada Bucuresti-Ploiesti, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romånia (CNADNR) a majorat valoarea lucrarilor acesteia cu circa 50 de milioane de euro. Oficiali din CN
Chiar daca nu s-a construit nici un kilometru din autostrada Bucuresti-Ploiesti, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romånia (CNADNR) a majorat valoarea lucrarilor acesteia cu circa 50 de milioane de euro. Oficiali din CNADNR ne-au declarat ca scumpirea a fost determinata de cresterea preturilor materialelor de constructii si a terenurilor. Pretul estimativ de construire a unui kilometru de autostrada pe portiunea Moara Vlasiei-Ploiesti este dublu fata de cel din Bulgaria.

Pentru tronsonul mentionat, cu o lungime de 42,5 km, statul ar putea plati peste 250 milioane de euro. Raportat la lungimea tronsonului, pretul estimativ pe kilometru ar fi de 5,8 milioane de euro, in conditiile in care nu se traverseaza nici un munte, iar lucrarile nu implica tunele. Prin comparatie, proiectele de autostrazi din Bulgaria sunt mai ieftine. Autostrada care leaga Bulgaria de Turcia, in lungime de 114 km, va costa circa 360 milioane de euro, adica 3,1 milioane de euro pe kilometru. Daca tot nu se construieste in acest an nici un kilometru de autostrada, in aceasta perioada, directorul CNADNR, Mihai Grecu, insotit de o „gasca“ di n companie, face zilele acestea o plimbare in China, pe banii statului.

Berceanu: Constructorii au cerut si li s-a dat
Conform datelor furnizate de CNADNR, tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti va costa 249,74 milioane de euro, fara TVA, cu circa 50 de milioane de euro mai mult fata de suma prevazuta in contractul initial. Pentru tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, statul a pregatit, in prima faza, 200 milioane de euro. Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, avertizase ca pretul lucrarilor ar putea sa creasca. Potrivit unei clauze din contract, pretul lucrarilor poate fi majorat de catre constructori, in functie de cresterile de pret ale materialelor de constructii.

Contactat de ziarul „Gardianul“, Radu Berceanu ne-a declarat ca pretul autostrazii este mai scump din cauza intarzierilor dictate de stat. „Adevaratul pret al autostrazii Bucuresti-Brasov este cel care se obtine in cursul licitatiilor.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.