Sindicalistii isi unesc fortele impotriva pachetului de legi pe care ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei, le-a dezbatut "la un sprit de week-end", la Sinaia, in fata liderilor de sindicat, iar acum se grabeste sa le trimita Parlamentului. Simtindu-se jignit de invitatie, liderul FEN, Catalin Croitoru, a refuzat sa participe vinerea trecuta la intalnirea de la Sinaia, iar presedintele "Alma Mater", Razvan Bobulescu, si-a regretat rapid sosirea, si a parasit, suparat, masa de discutii.
Hossu: "Graba suspecta"
Ieri, Confederatia Nationala Sindicala Cartel ALFA si-a anuntat sustinerea fata de pozitia afiliatilor sai din Educatie, si solicita, in ton cu acestia, o dezbatere publica "reala si serioasa" pe marginea proiectelor de lege privind invatamantul preuniversitar, cel universitar si statutul personalului didactic. "Fara sa tina cont de proiectele anterioare, discutate si asumate, in mare parte, de partenerii sociali, ministrul Cristian Adomnitei propune noi proiecte de lege, pe care doreste sa le trimita la 1 septembrie in Parlament, in lipsa unui acord din partea partenerilor sociali asupra continutului acestora. Cele cateva zile de "dezbatere", organizate in graba si fara participarea tuturor actorilor din domeniu, nu au nici o legatura cu ceea ce insemna, in fapt, parteneriatul social. Acest pachet legislativ trebuie asumat de toti actorii sistemului educational, si orice graba in adoptarea lui devine suspecta", sustine Bogdan Iuliu Hossu, presedintele CNS Cartel ALFA.
Croitoru: "Adomnitei, cu ochii doar pe bani"
Catalin Croitoru, liderul FEN, considera ca, prin aceste acte normative ce risca sa fie adoptate de Parlament, adevaratele probleme ale invatamantului nu vor fi rezolvate niciodata: "Nu poti trata un cadru didactic in acelasi mod in care tratezi un muncitor necalificat de la drumuri si poduri. Domnul ministru trebuie sa inteleaga ca a ajuns, datorita partidului, sa conduca un domeniu care ii este total strain, dar care asigura viitorul Romaniei. Prin actiunile promovate pana acum, Cristian Adomnitei ne-a aratat, insa, ca este interesat mai mult de banii alocati pentru infrastructura si nu de o adevarata reforma a sistemului de invatamant, in interesul tuturor participantilor la actul educational" .