STUDIU - Consumatorii romani se apropie cu viteza de nivelul pietelor UE
Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C se apropie de un miliard de euro. Specialistii spun ca aceasta va creste accelerat in urmatoarea perioada
STUDIU - Consumatorii romani se apropie cu viteza de nivelul pietelor UE
Piata romaneasca de electronice, electrocasnice si IT&C se apropie de un miliard de euro. Specialistii spun ca aceasta va creste accelerat in urmatoarea perioada si va ajunge in 3-5 ani la 1,4 miliarde de euro.
Piata autohtona de electronice, electrocasnice si IT&C se situeaza la putin sub un miliard de euro. Din aceasta valoare, 40% o reprezinta vanzarile de electrocasnice albe, in timp ce electrocasnicele negre reprezinta 35%, iar segmentul de IT&C acopera 25% din piata, potrivit estimarilor grupului Flamingo International.   DEZVOLTARE. "Piata locala se afla intr-o etapa de dezvoltare intensiva, fiind de asteptat ca in urmatoarea perioada sa inregistreze un ritm accelerat de crestere, de aproximativ 10% - 15% pe an, urmand ca intr-un interval de aproximativ 3-5 ani aceasta sa atinga nivelul actual al celorlaltor piete din Europa Centrala si de Est, precum Cehia si Ungaria", a declarat Jiri Rizek, presedintele Flamingo. Adica la circa 1,4 miliarde euro.   PRETUL CONTEAZA. In prezent, pietele din Europa Centrala si de Est, in special cele din Ungaria si Cehia, au un avans de 40%-50% fata de Romania, principala cauza a acestui decalaj fiind "sensibilitatea" romanilor la pret. "Desi in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, principala cauza fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est. Acest lucru genereaza volume mai mari de vanzari pe segmentul economic", a explicat Rizek. In timp ce romanii isi aleg calculatoarele, televizoarele sau frigiderele in functie de pretul afisat in dreptul acestora, ungurii si cehii sunt mult mai interesati de serviciile post-achizitie - instalare si serviciile asigurate in perioada de garantie - care le influenteaza intr-o mai mare masura decizia de cumparare.   NEINCREZATORI. Comparand Cehia si Ungaria, state care au cate 10 milioane de locuitori fiecare, cu Romania, (22 milioane de locuitori), si tinand cont de puterea de cumparare inregistrata de fiecare piata, nivelul consumului de pe plaiurile mioritice nu corespunde, deocamdata, puterii de cumparare. Una dintre cauzele acestei diferente este nivelul scazut de incredere in acest sector, considera Jiri Rizek. Insa si faptul ca piata nu este inca stabila. Insa, incepand din acest an, se va observa o remediere a acestor "deficiente". Ceea ce va determina cresterea acestui sector cu 10%-15% anual - in special pe segmentul de IT&C si pe cel de electrocasnice negre - , in timp ce pietele din Ungaria si Cehia inregistreaza un ritm anual de crestere de numai 3%-5%.   Potential de crestere Daca la noi vanzarile de IT&C reprezinta 25% din valoarea pietei, in timp ce electrocasnicele albe au 40%, iar cele negre reprezinta 35%, in Ungaria si Cehia sectorul IT&C contribuie cu 40% la valoarea totala, in timp ce segmentele electrocasnicelor negre, respectiv albe, detin fiecare cate 30%. "Acest lucru arata ca in Romania segmentul de IT&C are un potential foarte mare de dezvoltare. De altfel, acest sector va sta la baza cresterii pietei de retail de IT&C, electronice si electrocasnice in urmatorii 2-3 ani", considera Jiri Rizek.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.