Oricit de extraterestre si postorganice ar parea creatiile Rozalb, cea mai importanta coordonata este localizarea shopului in Lipscani.

Olah Gyarfas reviziteaza piese clasice cum ar fi
jacheta de baseball sau haina de scrima Rozalb de Mura este un concept store in adevaratul sens al cuvintului, adica are la baza o idee, ba chiar o naratiune cu un erou picaresc ce poarta numele etichetei. Colectiile Rozalb nu sint o succesiune banala de tinute vestimentare reglate de ciclicitatea anotimpurilor. Ele sint episoade baroce din viata eroului omonim. Trebuie mentionat ca, spre deosebire de alte concept store-uri din Bucuresti, precum Orange sau Swatch, Rozalb are un spatiu special amenajat si o logica interna, care merge de la stencilurile de pe pereti pina la trofeele de vinatoare, mobila si designul reclamelor, anunturilor si website-ului Rozalb. Tot acest decor este perfect sincronizat cu tinutele create de designerul Olah Gyarfas, din Miercurea-Ciuc, purtatorul unei traditii vii de moda eminamente masculina.

Gyarfas calca usor pe urmele unui dandism decadentist si rafinat, inspirat de Oscar Wilde sau de Joris-Karl Huysmans, trecind prin creatiile de moda ale lui Rei Kawakubo cu labelul lui Comme des Garçons (in franceza, „ca pentru baieti").

In raspar fata de epoca reproducerii mecanice, Gyarfas propune geci, trenciuri, pantaloni unicat, personalizate cu fiecare detaliu nou introdus.

Unitatea de imagine a labelului Rozalb de Mura se datoreaza in mare parte artistei Ioana Nemes. Ea a contribuit la nume, la conceptul personajului principal, la decoratia interioara, la designul cartolinelor, website-ului si logoului Rozalb. Logoul este compus dintr-un conglomerat de siluete negre care, oriunde s-ar afla, pe perete, in interiorul hainelor pastel sau in reviste, ramine unic si vizibil, negru pe alb. Ioana Nemes a revenit la lumea modei dupa o activitate bogata pe scena de arta contemporana.

Shopul din Curtea Sticlarilor demonstreaza ca este important sa ai un artist sau un designer care sa poata lega toate aceste elemente disparate intr-un intreg coerent perfect acordat la noile tendinte. Partea de marketing este asigurata de „Add", o ONG din Bucuresti, cu o puternica experienta in managementul cultural, care asigura toata partea de promotie si de prezentare a labelului atit extern, la Viena sau la Bruxelles, cit si in Romania.

Hainele Rozalb de Mura sint concepute pentru o clientela selecta, iar preturile sint pe masura creatiilor si a materialelor folosite. Pe linga unitatea conceptuala si estetica a labelului, cheia succesului lui Olah Gyarfas consta in rafinamentul detaliilor excentrice si bizare. Apendicele artificiale abunda la sacouri si la trenciuri. Taieturile si buzunarele urca pe brat in sus si se ascund sub pliuri care se umfla odata activate. Piesa forte a colectiei este un trenci demn de ,,Copiii Dunei’’, dintr-un material tratat cu enzime, cu pliuri si cu nervuri multiple si buzunare pentru mirodenia planetei Arakis, singurul drog care iti poate asigura calatorii interstelare.

Printre „protejatii" Rozalb se afla acum creatoarea de bijuterii Kuki Constantinescu, din Stockholm, care pe 17 august va asteapta la magazin. Aveti ocazia sa vedeti un preview al noilor ei bijuterii, care se gasesc exclusiv la Rozalb de Mura Store, si chiar sa vorbiti cu ea. Inelele lui Kuki lasa libere suprafete si muchii care par sa taie geometric rotunjimile clasice cu care sintem obisnuiti.

Preturi In general, o piesa Rozalb de Mura costa intre 200 si 500 de lei. O camasa gri cu insertie supradimensionala costa, de exemplu, 200 de lei, iar un pantalon cu pliuri sub buzunarele din spate, gri petrol, din bumbac, costa 260 de lei. Geaca scurta, sport, cu guler inalt si basorelief in forma de sa de bicicleta, gri deschis, bumbac, 360de lei; fusta alba lucioasa, bumbac tratat, 170 de lei.

Vizitati site-ul oficial Rozalb de Mura, pe www.cotidianul.ro/select