Judecatorul american Rudi Brewster a precizat intr-un raport de 43 de pagini ca suma acordata de jurati drept despagubiri pentru Alcatel-Lucent nu se justifica deoarece Microsoft nu a incalcat unul dintre cele doua brevete legate de tehnologia MP3, care reprezinta baza intregului caz.
Judecatorul a pus sub semnul intrebarii si a doua plingere privind incalcarea de brevet, precizand ca ar putea fi nevoie de un al doilea proces pentru a determina apartenenta acestuia.
Microsoft declarase anterioar ca a brevetat deja tehnologia MP3, obtinuta de la grupul german de cercetare Fraunhofer Gesellschaft in schimbul sumei de 16 milioane dolari.
Purtatoarea de cuvant a Alcatel-Lucent, Mary Ward, a declarat ca aceasta anulare a deciziei anterioare este "socanta si deranjanta", precizand ca grupul pe care il reprezinta va face apel la aceasta ultima decizie judecatoreasca.
Lucent a depus o plangere in 2003, inainte de fuziunea sa cu grupul francez Alcatel, in fata justitiei federale, considerand ca partenerii Microsoft, printre care se numarau producatorii de calculatoare Dell si Gateway, utilizau diverse programe produse de Microsoft care incalcau brevetele detinute de Lucent.
Procesul, care a avut loc la tribunal din San Diego, California, s-a concentrat pe tehnologia MP3 utilizata de programul Windows Media Player, produs de Microsoft.
Aceasta nu este singura data in care cele doua grupuri s-au confruntat in justitie din cauza unor litigii legate de brevete. La sfarsitul lunii noiembrie 2006, Alcatel a depus, la un tribunal din Texas, o plangere impotriva Microsoft, legata de incalcarea drepturilor de proprietate intelectuala.
Alcatel a refuzat sa ofere detalii despre continutul brevetelor in cauza. Totusi, prin intermediul unei surse apropiate cazului, ar fi vorba de brevete privind autentificarea utilizatorilor de retele, precum si accesul la datele numerice audiovizuale.
Lucent a depus, in aprilie 2006, o plangere impotriva Microsoft, acuzand grupul informatic de incalcarea unui al brevet, prin comercializarea consolei sale Xbox 360. Respectiva consola utilizeaza o tehnologie MPEG2, care, potrivit Lucent, functioneaza in totalitate sau in parte prin utilizarea acestui brevet.