Adolescentii care-si petrec mult timp in fata micului ecran uita sa se mai duca la scoala si abia daca reusesc sa termine liceul. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetatorii de la Institutul de Psihiatrie din New York, Statele Unite.     Tinerii care petrec mai mult de trei ore pe zi in fata televizorului sunt de doua ori mai predispusi sa ia note mici si sa se lase de scoala inainte de terminarea liceului, decat ceilalti copii. Cel putin asa sustine un grup de cercetatori din Statele Unite, citat de revista Newscientist. Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 20 de ani, fiind analizate aproximativ 700 de familii din statul New York. Se pare ca privitul la televizor incetineste procesul de invatare, elevilor fiindu-le foarte greu sa se concentreze asupra studiului. In plus, acestia considera activitati precum cititul mult prea dificile.     ANALIZA. Studiul a inceput la mijlocul anilor a€™80, cand copiii aveau doar 14 ani si a continuat cand acestia implinisera 16, 22, respectiv 33 de ani. Principalele intrebari: cat timp petrec in fata micului ecran si ce probleme au la scoala. La varsta de 14 ani, majoritatea copiilor se uitau la televizor intre una si trei ore pe zi, in timp ce 13% priveau mai mult de patru ore, iar 10%, mai putin de o ora. Obiceiul acestora a ramas aproape neschimbat si la varsta de 16 si la cea de 22 de ani. Echipa condusa de Jeffrey Johnson a constatat ca 30% dintre elevii de 14 ani care obisnuiau sa se uite la televizor mai mult de trei ori pe zi au avut probleme de atentie cand au crescut. Doar 15% dintre adolescentii care petreceau mai putin de o ora in fata micului ecran au avut mai tarziu probleme cu atentia. De asemenea, o treime dintre cei care stateau in fata micului ecran mai mult de trei ore n-au reusit sa treaca de liceu sau chiar au renuntat la studii pana la varsta de 22 de ani, spre deosebire de cei care au privit la tv mai putin de o ora si dintre care doar 10% s-au aflat in aceeasi situatie. Johnson este de parere ca situatia este ingrijoratoare, mai ales ca numarul canalelor tv si cel al site-uilor de internet sunt in continua crestere.     CONTRA. Cu toate acestea, alti specialisti nu impartasesc parerea celor de la Institutul de Psihiatrie din New York. "Studiul nu ofera dovezi suficient de puternice in ceea ce priveste legatura directa intre privitul la televizor si generarea problemelor de atentie. Este posibil ca adolescentii sa aiba probleme de invatare si atunci le este mult mai usor sa se uite la televizor decat sa studieze", a declarat Rene Weber, profesor la Universitatea California, din Santa Barbara.