Compania maghiara stringe CV-uri. Proiectul vizeaza pe termen lung 55 de agenti care vor conduce statiile companiei din tara.

Managerii de benzinarii ar putea primi
procente motivante din profitul statiei 17 august este data-limita pina la care cei ce vor sa puna pe picioare o statie de carburanti MOL pot sa-si depuna CV-urile pe adresa companiei. Anuntul MOL vizeaza candidatii care vor sa se "implice direct intr-o activitate proprie, pe baza de contract de agentie", pentru operarea unei statii de distributie de carburanti, intr-una din cele 55 de localitati din tara vizate. Proiectul se incadreaza in strategia companiei unguresti de dezvoltare la nivel local, in conditiile in care targetul pe termen lung este "atingerea unei cote de piata de 20%", potrivit Adinei Ionescu, PR Coordinator la MOL Romania. "Dorim sa ne extindem reteaua de benzinarii pentru a fi prezenti in orase in care nu aveam benzinarii pina acum, dar ne intereseaza si posibilitatea de a construi astfel de statii in locuri strins legate de traficul pe autostrazi", explica Ionescu. Pentru statiile pe care urmeaza sa le deschida in teritoriu, compania cere candidatilor aptitudini manageriale si experienta in conducerea unei echipe, experienta comerciala in vinzarea cu amanuntul, dar si cunostinte solide de operare PC. In ceea ce priveste calitatile personale, MOL cere viitorilor colaboratori "spirit intreprinzator, flexibilitate, corectitudine si loialitate maxima". Insa un rol foarte important in selectare il are existenta unui capital de pornire a afacerii, precum si domiciliul stabil in localitatea viitoarei statii MOL, studiile superioare tehnice sau economice si cunoasterea unei limbi straine.

Reprezentanta MOL Romania a explicat pentru Cotidianul ca se iau in calcul "atit investitiile greenfield, dar si brownfield si nu excludem posibilitatea de a achizitiona si benzinarii independente", adica sint dispusi sa construiasca de la zero sau sa preia o afacere functionala de la nivel local. Adina Ionescu spune ca, "in prezent, toate statiile MOL sint operate prin platforma CODO (CompanyOwnedDealerOperated), deci prin contract de agentie. Acest sistem presupune ca operatorul statiei se ocupa de administrarea marfurilor, respectiv a angajatilor. Politica de magazin, contractele comerciale cadru, respectiv politica de pret sint organizate de Departamentul Convenience Retailing al companiei MOL, operatorilor fiindu-le impuse standardele de operare care sa asigure un nivel de calitate ridicat si servicii prompte", pe baza unui sistem finalizat in iulie.

In ceea ce priveste beneficiile financiare, Ionescu spune ca "acest raspuns tine de strategia comerciala a MOL Romania si este subiect al contractului de agentie". Insa specialistii in resurse umane spun ca in aceasta industrie se lucreaza pe baza de procent din profit, asemanator modului in care Petrom si-a construit propria retea nationala. "De obicei, acestor manageri li se fixeaza un target minim pe care trebuie sa il indeplineasca in jumatate de an sau intr-un an. Daca il depasesc, primesc procente si de aici. In general, e vorba de sume bunicele, dar concurenta e foarte mare", explica Marius Lumpan, Business Unit Manager la Barnett McCall Tech. Acesta spune ca, fiind vorba de peste 50 de benzinarii, procesul de evaluare si selectare ar putea dura un an.

Viitoarele unitati MOL Aiud, Alba Iulia, Alexandria, Arad, Bacau, Baia Mare, Bistrita, Botosani, Braila, Brasov, Bucuresti, Buzau, Carei, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Focsani, Galati, Gheorgheni, Giurgiu, Hunedoara, Iasi, Lugoj, Medias, Miercurea-Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Onesti, Oradea, Orastie, Petrosani, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Rimnicu Vilcea, Reghin, Resita, Roman, Satu Mare, Sebes, Sfintu Gheorghe, Sibiu, Sighisoara, Slatina, Slobozia, Suceava, Tirgoviste, Tirgu-Jiu, Tirgu Mures, Tirgu Secuiesc, Timisoara, Turda, Tirnaveni, Zalau.

Noutati despre MOL Romania, pe www.cotidianul.ro/select