Vineri, Cotidianul se va distribui impreuna cu un CD continind o selectie din muzica lui Brahms, din Colectia SIMFONICA, si cu o brosura despre compozitor.

Al cincilea titlu din Colectia SIMFONICA, pe care Cotidianul il aduce cititorilor vineri, la doar 7,9 lei, contine Simfonia a II-a in re major (Op. 73) si Uvertura Festiva „Academica" in do minor (Op. 80) de Johannes Brahms, alaturi de o brosura despre biografia si opera muzicianului. Inregistrarile, realizate la Studiourile CTS din Londra, dateaza din noiembrie 1994, iar interpretarea ii apartine lui Royal Philharmonic Orchestra, sub bagheta dirijorului James Judd.

Britanicul Judd, actualmente dirijor al Orchestrei Simfonice din Noua Zeelanda, si-a facut debutul in 1988, cind a dirijat „Don Giovanni", la Opera din Florida. Impresionat de talentul tinarului de 24 de ani, celebrul violonist si dirijor Lorin Maazel l-a invitat sa-i fie dirijor asistent la Orchestra din Cleveland, iar in scurta vreme a fost angajat de Claudio Abbado ca dirijor asistent la Orchestra de Tineret a Comunitatii Europene.

James Judd a devenit insa celebru ca dirijor principal al Filarmonicii din Florida, post pe care l-a ocupat vreme de paisprezece ani. A intrat in atentia presei si a politicienilor prin masurile sale speciale, initiate pentru a remedia situatia financiara precara a orchestrei: in 1995 si-a suspendat mandatul de dirijor pentru a se dedica trup si suflet obtinerii de fonduri, iar in decursul anului 2000 a refuzat sa-si incaseze salariul.

Invitat la prestigioasa scoala Juilliard din New York, Judd declara, in urma cu trei ani, ca multe dintre problemele cu care se confrunta, ca muzician, in Statele Unite, tineau de politica administratiei americane: „Daca guvernul ar da fiecarei orchestre banii pe care ii cheltuieste pe o singura racheta, atunci ar recunoaste cu adevarat importanta artei".

Pentru James Judd, apropierea dintre muzica si politica se face prin responsabilizarea compozitorilor. „Uitam ca Beethoven a compus «Eroica» si apoi nu i-a mai dedicat-o lui Napoleon pentru ca il dezamagise. Ce-ar face Beethoven azi, ce l-ar face sa compuna? Ce-ar face Bernstein azi? Din aceasta cauza dispare muzica clasica, pentru ca pasiunea si furia oamenilor se string in cultura populara. E ca si cum ai spune ca tara arde, iar muzica clasica se pregateste de concediu."

Un interviu cu Kim Walker, decanul Conservatorului din Sydney, pe www.cotidianul.ro/select