Dealerii auto vaneaza cota de piata, care ar putea ramane libera in sectorul pieselor de schimb daca Daewoo Automobile Romania (DWAR) isi va inceta productia dupa ce va fi preluata de compania americana FORD. Reactiile au aparut dupa ce Sebastian Vla
Dealerii auto vaneaza cota de piata, care ar putea ramane libera in sectorul pieselor de schimb daca Daewoo Automobile Romania (DWAR) isi va inceta productia dupa ce va fi preluata de compania americana FORD. Reactiile au aparut dupa ce Sebastian Vladescu, seful comisiei de privatizare de la Automobile Craiova SA (ACSA), a anuntat ca americanii au unele pretentii in ceea ce priveste grija fata de automobilele marca Daewoo aflate in circulatie.FORD a promis investitii directe la Daewoo, in valoare de 675 de milioane de euro, si o productie anuala de 300.000 de automobile si de motoare din 2011. Practic, liniile de productie actuale ar trebui scose din uz pentru altele, marca FORD. Potrivit purtatorului de cuvant al DWAR, Valeriu Garlea, masinile Daewoo produse la Craiova au un grad de integrare de 60%, restul pieselor fiind aduse din import. Renuntarea la productie ar insemna umplerea golului din piata cu piese de import. "Multe piese pentru marca Daewoo sunt aduse din import si sunt mai ieftine decat cele puse la dispozitie de fabrica Daewoo. Se estimeaza ca anual se vand piese de schimb in valoare de circa 200 de milioane de dolari. Piesele de import sunt mai ieftine si au adaosuri si de 50%. Asta ar insemna un profit de 100 de milioane de dolari pentru dealeri, la un prim calcul. Eu m-as gandi la aceasta afacere", a declarat Daniel Barbulescu, director la REDEXIM Craiova, unul dintre dealerii Daewoo. Alti dealeri sunt de parere ca firma producatoare s-ar putea transforma ea insasi in dealer de piese de schimb."In conditiile in care ar inceta productia, Daewoo ar trebui sa importe piese de schimb, ca orice dealer", a afirmat Vasile Munteanu, director Popeci Auto SRL. La randul sau, Lucian Lutaru, director ACSA, sustine ca nimeni nu poate obliga firma sa asigure piese de schimb, din moment ce marca este fabricata in mai multe tari. "Sunt piese care intra in tara din Polonia, Uzbekistan si, mai ales, Coreea. Dealerii auto abia asteapta o asemenea oportunitate, pentru ca ar castiga bani buni. Noi, spre exemplu, am produs piese de schimb pentru Oltcit zece ani, intre 1995 si 2005. Reglementarea cu obligatia de a furniza piese de schimb era una interna, pentru ca Oltcit se fabrica numai la noi. Acum, noi avem cu Daewoo o relatie ca oricare alt dealer", a spus Lutaru. Purtatorul de cuvant al DWAR, Valeriu Garlea, a precizat ca pe piata romaneasca sunt in prezent circa 215.000 de masini marca Daewoo. Unii clienti vad venirea FORD ca pe o sansa de a lua masini Daewoo la preturi reduse. "Banuiesc ca vor face promotii la masinile din stoc, dupa ce nu vor mai produce. Masina nu se mai fabrica, deci nu mai este in voga. Sper sa fie mai ieftine, sa pot sa-mi cumpar si eu una, cu bani din banca", a afirmat Vali Valcu, un craiovean. Dealerii nu sunt insa asa siguri de acest lucru: "In prezent, sunt aceleasi preturi. Numai fabrica poate face promotii", a spus, la randul sau, Daniel Barbulescu, director REDEXIM.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.