George Copos, ca si Gigi Becali si actionarii dinamovisti, se straduieste sa ia in concesiune pe termen lung stadionul echipei sale, promitand investitii masive in arena odata ce are siguranta proprietatii. In cazul Rapidului, care joaca pe arena "Valentin Stanescu-Giulesti", stapan este Ministerul Transporturilor, cel cu care Copos negociaza de multa vreme, iar acum pare sa aiba si un oarecare succes. Desi ministrul Transporturilor spune ca sunt inca destule divergente, patronul Rapidului face pasi inainte spre arena, propunand la schimb actiuni ale clubului. Ramane de vazut cate si in ce conditii, pentru ca actionari la Rapid au mai fost multi, oameni de afaceri harsaiti, gen Jean Valvis sau Dan Ostahie, care au iesit rapid din combinatie tocmai din cauza lui Copos. Ceea ce stie si ministrul Orban, care a tratat cu precautie propunerea patronului rapidist.
Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a declarat ieri pentru Mediafax ca este exclusa o concesionare gratuita a stadionului Giulesti, precizand ca preluarea arenei de FC Rapid SA se va face numai in schimbul unei sume de bani si a unor garantii de investitii in consolidare. Orban sustine ca negocierile dintre Ministerul Transporturilor si gruparea giulesteana nu sunt blocate, dar admite ca sunt anumite puncte in care cele doua parti au opinii diferite. "Negocierile pentru concesionarea stadionului Giulesti cu FC Rapid SA nu sunt blocate. Sigur ca domnul Copos are un punct de vedere, noi avem un altul. Dar, usor-usor, se vor depasi toate aceste piedici in cadrul negocierilor. Atat eu, cat si ministerul, suntem pentru concesionare, dar in anumite conditii care sa asigure o buna armonizare a intereselor ambelor parti. Este exclusa o concesionare gratuita a stadionului Giulesti. Este necesara o anumita suma plus un plan de investitii pe care FC Rapid SA sa si-l asume", a afirmat Orban. Ministrul nu a dorit sa dezvaluie suma solicitata clubului Rapid si nici care sunt piedicile care ingreuneaza in acest moment derularea negocierilor. "Nu va pot spune suma. Si nu vreau sa intru in detalii privind negocierile. Eu am solicitat echipei Ministerului o buna reprezentare in dialogul cu clubul Rapid, dar in acelasi timp nici sa nu blocheze negocierile. Pentru ca aceasta concesionare are ca obiectiv si realizarea lucrarilor de consolidare care sunt necesare", a mai spus membrul Guvernului. Intrebat daca este adevarat ca George Copos a oferit actiuni Ministerului Transporturilor la SC FC Rapid SA in schimbul concesionarii stadionului, Orban a raspuns: "Nu, eu nu cunosc nimic despre o astfel de propunere. Eu am avut cateva discutii cu domnul Copos si nu a aparut o propunere de genul acesta". In schimb, Orban a admis ca propunerea unui pachet de actiuni din partea lui George Copos ar merita evaluata. "Daca apare totusi din partea domnului Copos o astfel de oferta ea trebuie evaluata, sa vedem ce avantaje si dezavantaje sunt. Asta ar insemna participarea Ministerului la investitiile in clubul Rapid. Si asta ar fi si in avantajul celorlalti actionari, pentru ca astfel ar fi partial degrevati de investitii. In general cluburile de fotbal sunt private. Dar oricum, daca ofera un pachet de actiuni, ofera unul minoritar fara putere de influentare a deciziilor", a precizat Ludovic Orban. Ministrul a adaugat ca, in general, este pentru concesionarea catre cluburi a stadioanelor aflate in proprietatea statului. "Depinde de la caz la caz daca stadioanele ar trebui concesionate cluburilor de fotbal. Dar, in principiu, as opta pentru ideea de concesiune pentru ca este nevoie de investitii in modernizare si consolidare", a mentionat ministrul Transporturilor. Anul trecut, din cauza riscului de prabusire in caz de cutremur, s-a interzis accesul spectatorilor la tribuna I si la peluza I a stadionului Giulesti - Valentin Stanescu, iar capacitatea stadionului s-a redus de la 19.100 de locuri la 10.649, iar in prezent Copos face renovari pentru a putea deschide macar tribuna I pana la mijlocul lunii viitoare, cand giulestenii vor evolua in primul tur al Cupei UEFA.