Valea Prahovei este o veritabila Vale a Plangerii pentru soferi. Pana acum vreo doi ani mai puteai sa-ti propui un week-end in zona Sinaia-Predeal. Nu numai bucurestenii sunt atrasi ca un magnet de aceasta destinatie; spre ea tintesc si alti turisti naivi.

Un drum normal pana la Predeal il faceai in doua ore si jumatate-trei. De cand se tot modernizeaza iesirea din Bucuresti pe DN 1, s-a dus orice grafic normal. Au fost zile cand un drum pana la Snagov a durat si trei ore. Cat zborul pana la Paris! (Asta daca te scoli din timp, sa ajungi la Otopeni, sa prinzi avionul).

"Hopul" Otopeni este doar o incalzire pentru marea lupta ce se declanseaza pe serpentinele de la Posada. Joi, coloana de masini era de peste 20 de kilometri. O panglica intepenita care sarea, rar, precum broasca. Ritmul era dirijat de paleta unui salahor care avea in sarcina trecerea coloanei de la mersul melcului la alergatul mortului. In plin sezon turistic, in Busteni, punctul cel mai strangulat al circulatiei de pe Valea Prahovei, ziua in amiaza mare s-a inceput o asfaltare. Exact ca in filmele cu prosti sau, trecand in zona grava, o actiune de sabotaj. Dupa ce stai patru ore sa ajungi de la Sinaia la Predeal, poti usor sa ajungi criminal. Patru ore in care te gandesti cat de destepti trebuie sa fie sefii care au ordonat asternerea petecului de asfalt in orasul Busteni. Nu se poate face lucrarea noaptea, cand traficul este mai redus? Nu se putea amana pana spre octombrie, in extrasezon?

Avem in gena tactica stralucita care ne-a adus in 1330 victoria la Posada. Romanii i-au prins pe ungurii Regelui Carol Robert de Anjou la stramtoare, in munti si, asa a ajuns Basarab I domnitor de sine statator. Dupa 677 de ani aplicam iar cu succes metoda de la Posada. De aceasta data la Busteni, impotriva turismului romanesc.

Alte fronturi sunt deschise pe Autostrada Soarelui, la podul peste Arges pe Autostrada Bucuresti - Pitesti, pe Soseaua Brasov - Sibiu si pe Valea Oltului. Suntem prinsi in cleste, fara scapare.
Ne-am invins!