Grupul german de retail Metro a inregistrat in primele sase luni ale anului vanzari de 5,2 miliarde euro in Europa de Est, cu 13,2 % mai mult fata de anul trecut, crestere depasita in Romania, Ucraina si Rusia, potrivit raportului financiar al companiei, citat de NewsIn. Retailerul avut in primul semestru vanzari totale de 14,8 miliarde euro, mai mare cu 5,2% fata de anul prcedent, dintre care 2,7 miliarde euro au fost inregistrate pe piata din Germania, in scadere cu 1,1%. Vanzarile Metro Cash&Carry in Europa de Vest au crescut cu 0,4% pana la sase miliarde euro, rezultate foarte bune fiind raportate de Franta si Spania, dar nu si in Marea Britanie, unde au scazut usor. Reteaua de hipermarketuri Real, divizia grupului Metro a raportat in primul semestru vanzari totale de 6 miliarde euro, mai mari cu 26,9% fata de perioada comparabila. Cresterea vanzarilor a fost determinata si de achizitia in 2006 a hipemarketurilor Wall Mart in Germania si Geant in Polonia. In Europa de Est, Real a inregistrat cea mai mare rata de crestere (84,4%), raportand vanzari de un miliard de euro. Metro Cash & Carry Romania, parte integranta a Metro Cash & Carry International, s-a lansat oficial in Romania in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. In prezent, reteaua de magazine numara 23 de centre de distributie in Bucuresti (4 centre), in Brasov, Constanta si Timisoara cate doua centre si cate unul in fiecare din orasele Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Targu Mures si Arad. Metro Cash & Carry Romania este implicata activ in implementarea si dezvoltarea aceluiasi concept de vanzare si pe piata din Moldova. Grupul german de retail Metro are sediul principal in Germania si este unul dintre liderii comertului la scara mondiala. In anul 2006, vanzarile Metro Group au atins cifra de 60 de miliarde euro.