Grup Feroviar Roman a intrat in a doua faza a privatizarii firmei unguresti de transport feroviar de marfa MAV Cargo.

Suma oferita de principala companie privata feroviara din Romania a fost de 56 de miliarde de forinti (221,53 milioane de euro), fapt care situeaza GFR printre principalii cinci competitori cu sanse de achizitionare a companiei din tara vecina.

Primele doua pozitii in privinta ofertelor neangajante depuse apartin unei asocieri slovace, Sped Trans Consortium, care a oferit 81 de miliarde de forinti, si consortiului britanic Ashmore Global, a carui oferta a fost de 60 de miliarde de forinti. Celelalte doua firme calificate sint Magyar Rail Cargo si Spedi-Trans Sro.

CFR Marfa, cealalta firma romaneasca ce a participat la licitatie, nu s-a calificat pentru etapa urmatoare, oferta firmei noastre de stat fiind punctata penultima, inaintea celei apartinind Deutsche Bahn. Transportatorul de stat a oferit pentru preluarea MAV Cargo 46,5 miliarde de forinti, cu 2,5 miliarde mai mult decit concurenta germana. Procedura aleasa pentru privatizarea MAV Cargo a fost „mai putin ortodoxa", deoarece competitorii au depus ofertele inainte de a avea acces la camera de date a companiei, chiar daca ofertele erau neangajante, spune Sorin Chinde, director general GFR. „Dupa ce vom avea acces la camera de date, deci la contractele companiei, situatiile contabile ale acesteia, vom fi in masura sa ajustam oferta financiara definitiva. Intentionam sa mentinem denumirea MAV Cargo daca vom cistiga", adauga acesta.