Firma privata romaneasca Grampet a depus cea mai mare oferta a unui investitor strategic pentru privatizarea operatorului feroviar de marfa MAV Cargo, din Ungaria, de 221 milioane euro, plasandu-se pe locul trei in clasamentul general al ofertelor ne
Firma privata romaneasca Grampet a depus cea mai mare oferta a unui investitor strategic pentru privatizarea operatorului feroviar de marfa MAV Cargo, din Ungaria, de 221 milioane euro, plasandu-se pe locul trei in clasamentul general al ofertelor neangajante, potrivit cotidianului Nepszabadsag, citat de Mediafax.Valorile celor 12 oferte se plaseaza intre 44 miliarde de forinti (175,5 milioane de euro) si 81 miliarde de forinti (323 milioane de euro). Grampet a inaintat o oferta de 56 miliarde de forinti (221,53 milioane de euro) si a obtinut 34,57 de puncte, din maximul de 50 de puncte. Firma vrea sa pastreze denumirea actuala a MAV Cargo, in cazul in care va castiga licitatia, se arata in articolul ziarului ungar.Oferta companiei romanesti de stat CFR Marfa, in valoare de 46,5 miliarde de forinti (183 milioane de euro), s-a clasat pe locul noua, cu 28,7 puncte. Autoritatile ungare estimau ca propunerile se vor plasa la 80 miliarde de forinti, dar firma slovaca Sped Trans Consortium a depus singura oferta apropiata de acest nivel, de 81 miliarde de forinti, urmata de compania britanica Ashmore Global, cu 60 miliarde de forinti, si de Grampet.Ofertantii mai pot obtine un maxim de 50 de puncte pentru oferta tehnica, dar consortiul slovac va castiga, probabil, licitatia, in conditiile in care pretul este principalul criteriu de departajare.Autoritatile ungare vor selecta cinci oferte, din totalul de 12, la jumatatea lunii august, iar companiile calificate in a doua etapa vor depune oferte angajante pana la 19 octombrie.MAV Cargo detine o cota de aproape 20% din piata de transport de marfa ungara. Compania a livrat in 2006 aproximativ 47 milioane tone de bunuri, cu 6% mai mult decat in 2005. Veniturile companiei MAV Cargo au urcat in 2006 cu 7,7% fata de 2005, pana la 93 miliarde forinti, iar cota de transporturi internationale a atins nivelul de 75%, pe care compania intentioneaza sa il majoreze. MAV Cargo a afisat un profit inainte de impozitare de 2,8 miliarde forinti in 2006, iar aceasta este singura divizie a MAV care nu are pierderi mari.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.