Clipul „Sibiu - Capitala Culturala Europeana", filmul „Moartea domnului Lazarescu" si scurtmetrajul „Lampa cu caciula" al lui Radu Jude poarta o singura semnatura la scenografie: Cristina Barbu.

Cristina Barbu si Cristi Puiu, la filmarile
pentru „Moartea domnului Lazarescu" Desi a terminat Facultatea de Arhitectura „Ion Mincu", Cristina Barbu, 29 de ani, spune ca nici o clipa nu s-a vazut la planseta proiectind case, cladiri de birouri, gari sau depozite. Motivul: un gind din clasa a VII-a ca „ar fi frumos daca as putea sa fac eu decorul pentru «Iona» lui Marin Sorescu". Prima experienta teatrala a trait-o la Bruxelles, in 2002, unde a pregatit impreuna cu un regizor belgian un spectacol in aer liber. Au urmat apoi primele costume. Shakespeare clasic, recital, 10 personaje in interpretarea aceluiasi actor. Un an mai tirziu lucra ca asistenta pentru productii publicitare a celebrului scenograf Dragos Buhagiar. 2003 a fost anul in care l-a cunoscut si a lucrat cu Cristi Puiu la scurtmetrajul „Un cartus de Kent si un pachet de cafea", dar si cu Tudor Giurgiu, la realizarea unor videoclipuri muzicale. Au urmat „Moartea domnului Lazarescu", multe spoturi publicitare pentru Multimedia Est, Castel Film sau Domino, care au plasat-o in categoria „scenografi pe val".

In lumea videoclipurilor, a spoturilor publicitare si a cinematografiei, scenografa Cristina Barbu reconstruieste realitatea. „Ma documentez mult si reusesc intr-un final sa dau o forma concreta gindurilor, ideilor. Am mereu la indemina un dictionar de psihologie, o analiza a personajelor din literatura universala, Manualul Arhitectului si scrieri despre filozofia spatiului construit", se descrie scenografa.

Cit despre cistiguri, Cristina Barbu factureaza pentru un spot publicitar undeva intre 600 si 1.500 de euro pe proiect plus TVA , in functie de complexitatea scenariului. La videoclipuri, prefera sa nu spuna, pentru ca foarte putini isi permit sa plateasca un scenograf pentru proiect. La film insa, salariul se stabileste de regula pe saptamina si se negociaza destul de serios.

In plus, este si scenografa care „a murit de multe ori pe proiectele ei" din cauza ca s-a implicat pina la epuizare. Adauga ca „filtrul" ei este de natura afectiva. E simplu: simte sau nu simte. In plus, daca intrevede de la inceput un final reusit, nici nu se mai gindeste. De curind a terminat un film cu o echipa din Anglia, iar acum lucreaza alaturi de Radu Jude la scurtmetrajul „Who’s who?". Nu stie daca are ceva in plus fata de ceilalti scenografi, poate doar avantajul „prieteniei" cu Micul Print si Alice.

Vizionati clipul de promovare a Sibiului, pe www.cotidianul.ro/select