Piata retail a monitoarelor pentru calculatoare personale a depasit, in primele cinci luni ale anului, 206 milioane de lei (61,7 milioane de euro), iar volumul vinzarilor a fost de 303.100 de unitati, cele mai cautate fiind monitoarele cu cristale lichide (LCD), cu o pondere de peste 94% din total.

Cea mai vinduta marca a fost Samsung, care a acoperit in primele cinci luni o cota de 21,92% din volumul vinzarilor si 24% ca valoare. A doua marca este LG, cu 20,1% din volum si 20,98% din valoare, urmata de BenQ, cu o cota de 9,38% din totalul unitatilor vindute si 9,4% din incasari.

Valoarea segmentului monitoarelor LCD a atins in intervalul mentionat 201,1 milioane de lei, reprezentind peste 97% din totalul pietei, la un volum de 286.000 de unitati, potrivit unui studiu despre piata romaneasca realizat de GfK Group.

Pretul mediu al unui monitor a fost de 628 de lei, cu 124 de lei (16,4%) sub nivelul inregistrat la inceputul anului, cind se cifra la 752 de lei.

Cea mai accentuata scadere, de 23,3% (79 de lei), a fost inregistrata in intervalul ianuarie-mai 2007 de monitoarele cu tub catodic (CRT). Pentru cele LCD, pretul s-a diminuat cu 17,5%, de la 776 de lei, in luna ianuarie, la 640 de lei, in mai.