EXPLICATIE. Victoria Kirsch si colaboratorii sai de la Institutul pentru studierea cancerului din Ontario (Canada) au analizat timp de patru ani obiceiurile alimentare ale unui grup de 1.338 de barbati. Cei care au consumat cel putin o data pe saptamana legume din familia cruciferelor prezentau un risc redus cu 40% de a dezvolta cancer al prostatei. Insa cel mai puternic efect anticancer a fost constatat in cazul celor care mancau mai ales conopida si broccoli. Riscul acestora de a suferi de aceasta forma de cancer s-a diminuat cu 52%. Explicatia: conopida, broccoli si toate varietatile de varza contin niste substante (glucozinolati) care impiedica dezvoltarea tumorilor. Observatia este valabila atat in cazul tumorilor benigne cat si al celor maligne. Un alt aspect pozitiv observat de cercetatorii canadieni este ca barbatii care mananca frecvent astfel de legume au un stil de viata ordonat.
Multi dintre acestia obisnuiesc sa practice o activitate fizica, nu fumeaza, nu consuma alcool. Autorii studiului nu au gasit inca o explicatie stiintifica pentru acest fenomen.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Maia, fiica lui Teo Trandafir, a cucerit podiumul la 21 de ani: Este prima...
Sursa: kudika.ro
-
Horoscop bani săptămâna 15-21 iunie: Nu te grăbi să investești! Astrele...
Sursa: garbo.ro