3D, multiplayer, comunitati si interconectivitate. Mobil game-urile vor avea o alta fata anul acesta, mai sofisticata si mai profitabila.

2007 este anul in care publicitarii se vor implica in lumea jocurilor pe celular, prevede Stuart Dredge, de la PocketGamer.co.uk, si numeste trendul primul intr-un top al tendintelor care vor schimba lumea mobil game-urilor anul acesta.

„Pregatiti-va pentru D2C", suna a doua tendinta, unde D2C este prescurtarea pentru „Direct To Consumer". In curind, companiile producatoare de jocuri le vor vinde direct clientilor, fara a le mai arunca la intimplare pe celulare sau pe portalurile operatorilor de telefonie. Gameloft, de exemplu, a lansat aplicatia Connect, asemanatoare cu iTunes, unde cei interesati pot testa noile jocuri si, daca sint convinsi, le pot cumpara, in timp ce conducerea EA Mobile vrea sa le vinda la magazine.

Noua generatie a mobile game-urilor va fi 3D, arata trendul de pe locul 3, iar cel de pe locul urmator continua cu alte citeva schimbari mult asteptate, cum ar fi conexiunea la comunitati virtuale si cu posibilitati de multiplayer. Batrinul Tetris, insa, nu va fi dat uitarii, mai cred editorii PocketGamer.co.uk, motivindu-si opinia printr-o filosofie simpla: „Unele lucruri nu se schimba niciodata. Prinsi in discutia cu 3D-ul si interconectivitatea, nu trebuie sa uitam ca sint inca milioane de jucatori pe mobil care isi doresc un joc simplu cu care sa isi omoare timpul in tren".

Ultima obsesie a industriei este convergenta fix-mobil, iar aceasta va avea efecte si asupra celor carora le place sa se joace pe celular. Ei vor avea posibilitatea de a infrunta probele unor aplicatii in retea, in fata concurentilor de pe calculator. Citeva companii au anuntat ca au in plan sa-si transforme jocurile de pe Internet in variante de mobil: „Imaginati-va ca puteti sa va actualizati personajul din World Of Warcraft sau sa cititi mesajele din joc pe mobil", scriu editorii site-ului britanic.

Jocurile pe mobil vor influenta chiar si designul telefoanelor, prin butoane si meniuri care sa usureze joaca. „Sony Ericsson a dat tonul in acest sens si bine a facut, dar speram ca rivalii lor sa faca la fel", da exemplu Stuart Dredge.

Incet, dar sigur, si tehnologia Flash isi face drum pe celular. Pina acum, 115 milioane de aparate se bucura de ea, iar creatorii de jocuri dezvolta deja aplicatii pentru acestea.

Un soundtrack mai bun pentru jocurile pe mobil anunta si trendul 9 din clasamentul PocketGamer.co.uk. Un studiu recent a aratat ca multi se joaca pe mobil chiar si acasa, iar companiile producatoare au alocat astfel mai multi bani pentru ca jocurile sa sune la fel de bine precum arata. A zecea tendinta din top se refera la capacitatea noilor jocuri de a se folosi de camera de fotografiat a telefonului, de GPS si de celelalte gadgeturi de care mai dispune. Chiar daca e cea mai indrazneata previziune, analistii spera ca vremea in care game-urile vor folosi detalii ale realitatii inconjuratoare, prin intermediul GPS-ului si al camerei incorporate, sa fie cit mai aproape.