Conducerea firmei Alstom vrea semne concrete de la Metrorex ca isi va incasa datoria de 15 milioane de euro.

Metrorex a primit ieri un ragaz pentru plata unor datorii de 15 milioane de euro pe care le are la firma Alstom Transport. Firma asigura intretinerea celor 170 de vagoane Bombardier si a celorlalte citeva sute de vagoane vechi, tip Astra, si a amenintat, la finele saptaminii trecute, ca, daca nu isi va incasa banii cit de repede, va stopa lucrarile de intretinere a parcului Metrorex, unul dintre efecte urmind a fi retragerea garniturilor din circulatie.

Marul discordiei intre Metrorex si Alstom Transport - firma care beneficiaza de un contract de intretinere controversat semnat pe vremea fostului ministru Miron Mitrea - il reprezinta plata unei datorii cifrate la 15 de milioane de euro. Aceasta se adauga celor 23 de milioane de euro incasati deja de firma franceza in contul lucrarilor de intretinere efectuate in perioada iulie 2006-iunie 2007. Contractul, semnat in 2003, a prevazut ca plata lucrarilor se face prin credite externe angajate de Ministerul Finantelor, pe baza unui memorandum semnat de acesta cu Transporturile. Gabriel Mocanu, director general al Metrorex, spune ca societatea si-a platit datoriile catre Alstom pina in februarie inclusiv si ca pentru lunile martie si aprilie a inaintat cererile de trageri. Nivelul acestora, dar si cel al lucrarilor efectuate in iunie si iulie trebuie aprobate de Guvern, prin hotarire, iar proiectul acestuia a fost inaintat spre aprobare. Mocanu nu crede ca Alstom este indreptatita sa opreasca lucrarile de intretinere, mai ales ca nu a notificat asta.

Conducerea Alstom, care a amenintat si anul trecut cu rezilierea contractului in fata intentiei fostului ministru al Transporturilor Gheorghe Dobre de a renegocia contractul, nu este dispusa sa astepte prea mult si nu crede ca este necesara acea HG pentru efectuarea platii. „Atit timp cit lucrurile sint angajante si angajate vom lucra normal", afirma Gabriel Stanciu, director general al firmei. „Vom intrerupe lucrarile doar daca va fi absolut nevoie." Stanciu este sceptic ca Metrorex va fi in stare sa-si plateasca datoriile, deoarece procedurile de aprobare dureaza mult.