Importurile de masini rulate s-au majorat cu 110% in primul trimestru din acest an, in ciuda taxei de prima inmatriculare.

Ritmul de crestere a importurilor de autoturisme second-hand a fost, in primul trimestru al anului, de doua ori mai mare decit cel al importurilor de masini noi. Potrivit Comisiei Nationale de Prognoza, in primul trimestru din 2007 numari de autoturisme rulare importate in Romania s-a ridicat la 14.231 de unitati, cu 109,9% peste nivelul consemnat in intervalul similar din 2006. Prin opozitie, numarul total de autoturisme noi importate in primele trei luni a fost de 50.103 de unitati, in urcare cu 51,6% fata de prima parte a anului trecut.

Inmatricularile de masini rulate au continuat sa creasca in ciuda introducerii taxei de prima inmatriculare incepind cu 1 ianuarie 2007. Prin comparatie, in primul trimestru din 2006 ritmul de crestere al inmatricularilor de masini second-hand a fost de 68,2% fata de aceeasi perioada din 2005, ajungind la 6.781 de unitati.

In primul trimestru al anului, numarul de autoturisme noi inmatriculate a fost de 74.105 unitati, numarul total de vehicule inmatriculate fiind de 95.136 de bucati.In functie de capacitatea cilindrica, cea mai mare pondere (34,7%) au avut-o, in cazul autoturismelor noi, motorizarile intre 1,4-1,6 litri, urmate de cele intre 1,2-1,4 litri, cu 30,4% din total. O pondere de 14,2% au avut-o autoturismele cu capaciate cilindrica intre 1,8-2 litri. "Estimam ca, din punct de vedere al capacitatii cilindrice, tendinta cumparatorilor si implicit a inmatricularilor se va pastra, adica 35% dintre acestea se vor incadra in clasa de 1,2-1,4 litri, iar 40% vor face parte din clasa 1,4-1,6 litri," se arata intr-un raport al Comisiei.

Romania ocupa ultimul loc in Uniunea Europeana in functie de gradul de motorizare: un autoturism revine la sase persoane, in timp ce media europeana este de autoturism la doua persoane. La sfirsitul anului trecut, parcul auto din Romania totaliza 4,9 milioane de vehicule, dintre care 3,6 milioane de autoturisme, in timp ce numarul de locuitori era de 21,6 milioane de persoane, potrivit datelor Institutului National de Statistica.

Raportul dintre numarul de locuitori si numarul de autoturisme a continuat insa sa se imbunatateasca in ultimii ani in Romania, coborand de la un autovehicul la 6,71 persoane in 2004 la 6,44 locuitori in 2005. In statele UE, la nivelul anului 2005, un autoturism revenea la doua persoane, arata datele institutului european de statistica Eurostat. Pe primul loc in clasamentul Eurostat se situeaza Luxemburg, cu un autoturism la 1,5 persoane, locul secund fiind ocupat de Italia, cu un autoturism la 1,7 locuitori, in timp ce in Germania raportul era de o masina la 1,8 persoane. In Bulgaria si Polonia, exista un autoturism la trei locuitori la nivelul anului 2005, iar in Ungaria raportul era de un autovehicul la 3,5 persoane.