Bucuria unei mese bune, cu mancare apetisanta, care sa ne dea energie, dar sa ne ofere si un regim alimentar echilibrat!     Exista multe teorii legate de grasimile din alimentatia noastra. Ele constituie una dintre cele mai importante surse de calorii. O portie de grasimi produce de doua ori mai multa energie decat una de glucide sau de proteine. Cu toate acestea, exista grasimi "bune" (cele nesaturate) si grasimi "rele" (cele saturate). Grasimile solide, la temperatura camerei, precum untul sau grasimea din carne, contin in principal acizi grasi saturati, iar grasimile lichide la temperatura camerei, cum ar fi uleiurile vegetale, au un continut mai mare de acizi grasi nesaturati.     TEHNICI. Exista cateva modalitati de a gati cu grasimi putine. Una dintre ele este prepararea la gratar, care este o alegere buna pentru pui, carne rosie, bacon sau ceafa, dar si pentru legume suculente, cum ar fi ardeii si dovleceii. Trebuie insa evitata folia de aluminiu pentru peste, pentru ca grasimile se strang in ea si nu mai pot fi eliminate. O alta metoda este prepararea "en papillotte", care se refera la mancarurile impachetate in hartie pergament sau in folie de aluminiu si coapte la cuptor. Metoda este indicata pentru fructe de mare, pui, legume si fructe. In loc de grasime se pot folosi vin sau vermut, sucuri de citrice, verdeturi aromate sau condimente. Prepararea mancarii in caserola este o alta tehnica. Este o fierbere inabusita la cuptor, dar carnea se taie in cubulete.   Mancarea din caserola este mult mai gustoasa a doua zi. Racirea peste noapte mai are un avantaj: grasimea din mancare se ridica la suprafata, se solidifica si poate fi indepartata mai usor, obtinandu-se astfel o mancare mai sanatoasa. Fierberea inabusita (gatirea lenta a carnii si a legumelor intr-un lichid aromat, intr-un vas cu capac, la cuptor) este indicata in cazul carnurilor macre si mai tari, cum ar fi cea de vanat sau in cazul legumelor fibroase, cum ar fi telina. Nu este nevoie de ulei sau de unt in lichidul de fierbere, gustul fiind dat de bulion, vin si verdeata proaspata.   Ustensile Pentru a gati cu cat mai putine grasimi, aveti nevoie de cateva ustensile. Mixerul usureaza prepararea piureurilor, a sosurilor cremoase si a supelor. Poate fi folosit si pentru tocarea carnii de vita, porc sau pui, dupa ce a fost curatata de grasimi. O tigaie care nu lipeste este necesara, deoarece frigerea este o metoda utila si rapida de a gati fara grasimi. Tigaia de fier cu caneluri pentru gratar este importanta, deoarece grasimea se strange in santurile gratarului, astfel incat mancarea nu sta in grasime. Pensulele sunt folositoare pentru ungerea mancarurilor cu ulei sau pentru a intinde un strat cat mai subtire de ulei in vasul in care se gateste. Vasul pentru abur permite gatirea mancarii fara a o scufunda in apa sau in grasime