Tnuva vrea sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata produselor lactate, estimata anul trecut la circa 800 milioane euro. Pentru inceput, compania israeliana a intrat pe piata romaneasca cu smantana, iaurt si sana, sub brandul Tnuva.
Tnuva vrea sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata produselor lactate, estimata anul trecut la circa 800 milioane euro. Pentru inceput, compania israeliana a intrat pe piata romaneasca cu smantana, iaurt si sana, sub brandul Tnuva.
Produsele sunt distribuite atat in marile lanturi de retail, cat si in micile magazine alimentare, prin sistemul propriu al firmei, care include trei depozite, la Bucuresti, Cluj si Timisoara.
Sagit Tzur Lahav, vicepresedintele Tnuva Romania, crede ca majoritatea categoriilor de lactate vor inregistra cresteri de doua cifre in acest an.
"Daca ne uitam la cifre, consumul anual pe cap de locuitor de produse industriale pe fiecare categorie este relativ scazut. Stim ca traditiile sunt puternice aici si romanii consuma multe lactate, dar vor consuma din ce in ce mai mult produse industriale de calitate ridicata. De exemplu, in Israel, care poate fi un bun termen de comparatie, pentru ca nu este o piata cu un consum foarte ridicat, dar nici foarte scazut, consumul de iaurt este de peste sapte kilograme pe cap de locuitor. Aici, in Romania, nivelul este in jur de trei-patru kilograme. Stim insa ca se consuma mai mult, doar ca produsele nu provin din industrial", a spus Sagit Tzur Lahav.
Compania a inceput in luna iunie productia in fabrica din Popesti-Leordeni, un proiect greenfield in care Tnuva a investit 55 milioane euro, suma incluzand si fondurile alocate pentru modernizarea unei ferme de bovine langa Bucuresti, in satul Adunatii Copaceni.
Ferma furnizeaza circa o treime din materia prima necesara companiei, restul cantitatilor fiind obtinute de la crescatorii locali.
Compania va lansa pana la sfarsitul acestui an pe segmentul de iaurturi brandul Yoplait, cu aceasta firma avand un parteneriat si pe piata israeliana, unde Tnuva are o cota de circa 50%.
Tnuva este una dintre cele mai mari companii israeliene din industria alimentara, cu vanzari anuale de 1,5 miliarde dolari.
Printre cele mai mari companii prezente pe piata lactatelor se numara Friesland Foods, Albalact Alba Iulia, Dorna Lactate, Brailact, Danone, Covalact.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.