Desfasurat sub presiunea unui scandal de proportii provocat de acuzele aduse inginerului echipei Ferrari, Nigel Stepney, care i-ar fi trimis o serie de documente tehnice omologului Mike Coughlan de la McLaren-Mercedes, Marele Premiu al Marii Britanii a fost castigat, ieri dupa-amiaza, de finlandezul Kimi Raikkonen, care a adus, astfel, pentru a doua oara consecutiv punctajul maxim pentru scuderia italiana. Insa, in ciuda succesului vedetei "calutului cabrat", apele par a nu se fi linistit nici pe departe in cadrul echipei peninsulare, intregul anturaj al Formulei 1 avand atintita atentia in aceste zile asupra deznodamantului in cazul documentelor vandute la gruparea rivala. Iar daca spionajul industrial va fi dovedit, atat McLaren-Mercedes, cat si pilotii sai, Lewis Hamilton si Fernando Alonso, risca sanctiuni extrem de drastice, oficialii FIA anuntand ca este posibila chiar si o excludere din competitie!
Cea de-a noua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, desfasurata, ieri dupa-amiaza, pe celebrul circuit britanic de la Silverstone, i-a adus din nou castig de cauza pilotului finlandez de la Ferrari, Kimmi Raikkonen, care a castigat intr-o maniera categorica Marele Premiu al Marii Britanii, la capatul unei curse strategice perfecte. Ajuns la cel de-al treilea sau succes in acest sezon, Raikkonen se mentine pe pozitia a treia in clasamentul general al pilotilor, cu 52 de puncte, fiind devansat de rivalii de la McLaren Mercedes, care au urcat din nou pe podium si in Marea Britanie, Lewis Hamilton (70 p) si Fernando Alonso (58 p). De altfel, marele invins de la Silverstone poate fi considerat debutantul britanic Lewis Hamilton, care desi a pornit din pole-position si a fost puternic incurajat de suporteri, n-a reusit decat sa prinda ultima pozitie a podiumului, pe locul secund clasandu-se campionul mondial en-titre, Fernando Alonso. Si daca am amintit de debutanti, sa metionam si cursa foarte buna realizata de polonezul Robert Kubica (BMW Sauber), care a reusit sa-i devanseze in "grila" de puncte pe brazilianul Felipe Massa (Ferrari), germanul Nick Heidfeld (BMW Sauber), finlandezul Heikki Kovalainen (Renault) si italianul Giancarlo Fisichella (Renault).
Revenind la "furtuna" provocata de acuzatiile de spionaj de la Ferrari, scuderia "calutului cabrat" reclamandu-l in justitie pe inginerul Nigel Stepney, sa metionam ca nici FIA n-a ramas impasibila, presedintele Max Mosley anuntand ca a declasat o ancheta "doar sub aspect de etica sportiva", bazata pe Codul Sportiv International si pe regulamentul Campionatului Mondial de Formula 1. "O echipa este responsabila de personalul sau. Se stie ca orice face o echipa, poate fi de ajutor, iar a cunoaste dinainte miscarile adversarului nu este un lucru echitabil", a spus Mosley, replicandu-i astfel patronului Ron Dennis, care a atentionat ca gruparea sa nu este implicata in acest scandal, chiar daca unul dintre angajatii sai e banuit ca a primit documente confidentiale din partea unui fost responsabil tehnic de la Ferrari. Totodata, Mosley a precizat ca nu va ezita sa pedepseasca dur, in cazul in care exista probe care sa dovedeasca faptul ca McLaren-Mercedes a beneficiat de o maniera sau alta de cunoasterea unor elemente provenind de la Ferrari, si a dat asigurari ca echipa vizata si pilotii sai, Lewis Hamilton si Fernando Alonso, risca anularea punctelor obtinute in actualul sezon. Pe de alta parte, inginerul Stepney a declarat ca se considera nevinovat. "Ferrari este unic in Italia, este o religie! Daca te opui lor, este ca si cum te-ai opune Vaticanului. Eu si prietena mea am fost urmariti de mai multe masini, cu placute de inmatriculare italiene, iar cand am oprit una dintre ele, duminica trecuta, persoanele din interior au refuzat sa vorbeasca. Am descoperit, de asemenea, materiale de urmarire la distanta, instalate pe masina mea. Totul se putea incheia foarte rau, asa ca n-am avut alta optiune decat sa parasesc Italia", a spus Stepney, adaugand ca dezminte faptul ca i-ar fi trimis documente omologului Coughlan, insarcinat la rivali cu intreaga conceptie a monoposturilor. "Stiam ca sunt urmarit in permanenta la uzina si ca tot ceea se spuneam sau faceam era raportat... N-am nici o idee cum au ajuns acele documente la Mike. Ele provin din alte surse", a mai adaugat Stepney, recunoscand, insa, ca s-a intalnit in aprilie cu inginerul de la McLaren-Mercedes deoarece isi cauta un nou loc de munca.