Toyota si Honda sint marcile auto care conduc in clasamentul producatorilor de modele cel mai putin poluante. „Ratingul verde" este un nou indice in industria auto: masoara cit de poluant este un autovehicul pentru mediul inconjurator. Impactul pe care il are o masina asupra mediului si sanatatii depinde de emisiile de gaze cu efect de sera, in special dioxidul de carbon, hidrocarburi si monoxid de carbon.

In acest rating se regasesc masini care functioneaza pe baza unui motor hibrid, cele cu etanol, biodiesel, gaz natural si benzina. Autovehiculele primesc puncte de la 1 la 100 in functie de cantitatea emisiilor de noxe generate. Deocamdata, nici o masina nu a atins punctajul maxim de 100. Cel mai mare scor inregistrat pina in prezent este de 86 de puncte.

Doua masini isi disputa primele doua locuri. Atit noua Honda Civic, cit si Toyota Prius (foto) au obtinut acest scor, ambele fiind echipate cu motoare hibrid-electrice. Ratingul pentru Civic se aplica in cazul motorului de 1,3 litri si 110 cai-putere, iar pentru Prius cel de 1,5 litri si tot atitia cai-putere. De altfel, cu ajutorul tehnologiei hibride alte patru modele au reusit sa intre in clasamentul primelor zece cel mai putin poluante masini. Modelul din acest an al celor de la Toyota, Camry, a obtinut un scor de 79 de puncte, valabil pentru motorizarea de 2,4 litri si 192 de cai-putere. Ford Escape este primul SUV care se poate lauda ca polueaza putin. Cu un scor total de 77 de puncte si tehnologie hibrida folosita pentru motorul de 2,4 litri si 155 de cai-putere, Escape ocupa locul al patrulea in clasament. Toyota Yaris S este singurul model cu propulsor pe benzina care intra in primele cinci locuri din clasamentul general. Propulsorului de 1,5 litri si 106 cai-putere ii corespunde un rating de 77 de puncte.

In topul producatorilor de autovehicule hibride, grupul japonez Toyota Motor Corp. si divizia de lux Lexus au fost responsabile pentru 70% din vinzarile de autovehicule hibride din SUA, cea mai mare piata auto din lume. Modelul de succes Toyota Prius a acoperit 53% din aceasta piata, urmat de Lexus RX400h cu 9,7%. In schimb, al doilea mare constructor auto american, Ford Motor Co., a fost responsabil pentru cel mai mic procentaj de automobile hibride comercializate, modelul Escape Hybrid acoperind 7,6% din vinzari, iar Mercury Mariner Hybrid a depasit cu putin 1% din totalul pietei. Analistii estimeaza ca in anul 2015, automobilele hibride vor acoperi aproximativ 30-35% din piata auto americana.

Toyota a inregistrat vinzari-record pe segmentul autovehiculelor pe gaze naturale si curent electric 1,047 milioane de unitati pina la sfirsitul lunii mai a acestui an, din care 345.000 de masini au fost vindute in Japonia, potrivit Associated Press. Modelul Prius a inregistrat cele mai mari vinzari, cu un total de 757.600 de unitati vindute din 1997, anul in care a fost introdus in Japonia, pina in prezent. Toyota a inceput sa vinda acest model in America de Nord, Europa si alte zone din 2000. Cel mai scump hibrid in acest moment este produs de Lexus, modelul LS 600 h avind un pret de vinzare de aproape 100.000 de dolari. Honda Motor, cel de-al doilea mare producator de automobile din Japonia, a anuntat ca va opri productia modelului Accord Hybrid. Vinzarile Accord in America de Nord au totalizat numai 439 de unitati in luna mai, in timp ce Toyota a vindut 24.000 de masini Prius in aceeasi perioada. Honda continua sa comercializeze insa modelul hibrid Civic, care a fost vindut in peste 153.000 de exemplare din momentul lansarii, in 2001, pe pietele internationale.