Vehiculele hibrid vor forma flota de taxiuri a marilor orase, iar firmele care le aduc pe piata diversifica productia, de la microbuz pina la masini sport.

Saturn Green Line Vue Pina in 2012, toata flota de taxiuri newyorkeza va fi compusa din vehicule hibrid. Primarul orasului, Michael Bloomberg, spune ca viitoarele 13.000 de noi taxiuri puse in uz vor avea acelasi efect asupra mediului precum excluderea din trafic a 32.000 de vehicule traditionale. Primarul San Fanciscoului vrea sa faca aceeasi manevra ca omologul sau din New York, dar planuieste s-o finalizeze pina in 2011. O firma de taxiuri recent aparuta in Londra, Climatecars, ofera transport doar in vehicule hibrid, in Perth, achizitionarea unor astfel de masini de catre companiile de taximetre este subventionata de ministerul infrastructurii, dar SUA au sanse sa ramina cea mai mare piata de desfacere pentru noul tip de automobil.

Ford Fusion Tehnologia vehiculelor hibrid combina motorul electric cu acela care functioneaza pe benzina. Daca masina se afla intr-un ambuteiaj sau stationeaza pur si simplu, motorul se opreste automat, astfel reducind emisiile de dioxid de carbon. Consumul de benzina scade si el. Alte avantaje ale masinilor hibrid includ forma lor aerodinamica, tipul special de anvelope care reduc frictiunea cu drumul, modul special in care se efectueaza frinarea - motorul electric functionind ca un generator care incarca bateriile pe masura ce vehiculul incetineste - si materialele usoare din care este realizata caroseria. Insa pretul pentru un astfel de vehicul e mai mare decit acela pentru o masina care functioneaza exclusiv pe benzina sau motorina.

Cadillac Escalade Cele mai vindute masini de acest tip sint la ora actuala in terenul firmelor Toyota si Honda. Prima companie a fost si pionierul introducerii pe piata a vehiculelor hibrid, cea dintii fiind Toyota Prius, lansata pe piata in 1997. Honda a urmat-o doi ani mai tirziu. In 2006, aproximativ 310.000 au fost vindute in lume, Prius reprezentind mai mult de jumatate dintre acestea. Cum primariile din numeroase orase ofera deja reduceri de taxe pentru detinatorii de masini hibrid, vinzarile sint in crestere, si din ce in ce mai multe firme planuiesc sa puna pe piata astfel de vehicule.

Toyota Prius In perioada 2008-2009, va aparea pe piata primul microbuz hibrid, Toyota Sienna, a carui lansare s-a tot aminat. Tot atunci, Honda va ameninta dominatia Toyotei in vinzarile de astfel de vehicule, noul sau model fiind mai ieftin si de dimensiuni mai mici. Se estimeaza ca productia noului hibrid Honda va incepe de la 200.000 de masini pe an. Insa si Toyota are dreptul la replica, lansind in aproximativ aceeasi perioada noua generatie Prius. In plus, firma va debuta cu primul hibrid FT-HS pe piata masinilor sport, planificind ca noul vehicul sa se afle pe piata incepind cu 2009. Cu un an inainte, General Motors va lansa Saturn Green Line Vue, care promite o economie de combustibil cu 45% mai mare decit cea realizata de vechiul model. Tot in 2008, va aparea si un hibrid al Cadillac, Escalade; aceasta masina a aparut deja in public, pe covorul rosu de la Oscarul din acest an, in compania actritei Kate Hudson. In aceeasi perioada, Ford va face primul pas hibrid pe piata sedan premium, cu Fusion/Mercury Milan Hybrid. Cu ricsa pe bicicleta Chris Swanepoel, un antreprenor din Cape Town, a lansat un serviciu de taxiuri bazat pe biciclete.

El detine la ora actuala optsprezece biciclete de viteza care trag sase trasurici si planifica sa aiba o flota de 20 de astfel de taxiuri pina in septembrie. Swanepoel crede ca ele vor ajuta substantial la decongestionarea traficului cauzat de Cupa Mondiala din 2010, care va fi gazduita de Cape Town. Urmatorul adaos pe care il preconizeaza consta in casti reciclabile pentru utilizatorii taxiurilor. Planul sau e sa-si faca rost de clienti prin intermediul hotelurilor, iar ciclistii care trag taxiul sa fie si ghizi turistici.

Cititi despre viitorul autobuzelor ecologice in Sydney pe www.cotidianul.ro/select