Ca din senin, calupurile de reclame tv au inceput sa contina tot mai multe spoturi la cremele de plaja si la vopsele lavabile de interior. Asta inseamna ca, din acest moment, departamentele de marketing ale companiilor de profil au decis ca unii dintre noi trebuie sa-si reamenajeze locuintele, iar ceilalti sa plece in vacanta. Exista o ciclicitate a anotimpurilor comerciale si a celor care dau semnalul schimbarii lor, asa cum exista o semantica a ciclurilor vegetale si a fosnetelor naturii. In copilarie, atunci cind infloreau ciresii si incepeam sa aud declaratiile de dragoste ale gugustiucilor, stiam ca se apropie vacanta de vara si ca, in curind, apa baltilor va fi destul de calduta si buna de scaldat. Acum, chiar daca zapezile de altadata au plecat, spoturile la vinurile spumoase ne reamintesc ca se apropie sarbatorile de iarna, iar cele la cremele de plaja ca se apropie vremea nisipului fierbinte si a ultraviolentei solare. In scurta perioada cazona din viata mea, cei care stapineau schimbarea anotimpurilor erau ofiterii. Daca nimeream cite un capitan mai friguros sau mai putin interesat de vestimentatia soldatilor, tiram vestoanele alea groase de doc pina prin iunie, fara ca aproape sa simtim caldura. Bunicul meu mirosea apropierea primaverii in pamintul musuroaielor de cirtita. Noi, azi, simtim adierea verii in spoturile la creme de plaja tot asa cum constientizam ideea de moarte cu ajutorul reclamelor la pensii private.