Cercetatorii studiaza posibilitatea ca vehiculele sa realizeze un schimb de informatii cu infrastructura drumurilor, cu celelalte autovehicule si cu soferii pentru a reduce congestionarea traficului si pentru a preveni accidentele.   Daca to
Cercetatorii studiaza posibilitatea ca vehiculele sa realizeze un schimb de informatii cu infrastructura drumurilor, cu celelalte autovehicule si cu soferii pentru a reduce congestionarea traficului si pentru a preveni accidentele.   Daca tot au reusit sa faca masini-robot care se descurca fara pilot prin zone desertice sau orase "artificiale", oamenii de stiinta s-au reapucat sa imbunatateasca sistemele electronice ale autovehiculelor "normale". De pilda, o echipa de cercetatori IBM din Israel a realizat un studiu in ceea ce priveste tehnologiile active de siguranta si de asistenta a soferului integrate in vehicule, tehnologii care permit schimbul de informatii intre vehicule si cu infrastructura drumurilor, actioneaza pentru corectarea unei situatii atunci cand este cazul si ofera feed-back soferilor pentru a ajuta la evitarea situatiilor periculoase.   Un vehicul inteligent care primeste informatii din mediul in care se afla va fi capabil sa reactioneze la schimbarile rapide ale situatiei din trafic, ca si cum ar avea "reflexe".    OM SI SISTEM.Reflexele electronice sunt mai rapide decat actiunile umane si vor permite vehiculelor sa se deplaseze mai aproape unele de altele pe sosea, imbunatatind fluxul circulatiei fara a face compromisuri legate de siguranta. Totusi, oamenii vor ramane mai buni decat masinile in ceea ce priveste analizarea situatiilor complexe. "Ideea este ca soferul va avea mereu controlul, dar va primi informatii suplimentare pentru a-l ajuta sa ia deciziile finale", spune Dan Chevion, initiator al proiectului de cercetare din cadrul IBM Haifa Research Lab.  Robotizare In cadrul faimosului proiect al DARPA (Agentia de Cercetare in domeniul Apararii de la Pentagon), producatorii de masini si informaticienii trebuie sa dezvolte masina care se autoghideaza si scapa de coliziuni sau rasturnari. In proiectul inginerilor de la Haifa, cand un automobil actioneaza pentru corectarea unei situatii, soferul poate primi un feedback, cum ar fi schimbarea presiunii din pedala de acceleratie sau o vibratie in volan. Soferul poate primi, de asemenea, atentionari auditive si vizuale. In plus, vehiculele vor comunica intre ele si cu infrastructura drumului.  


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.