Aceasta este concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani de la Universitatea de stat din Louisiana.
Cercetarile initiale au avut la baza studierea unor maimute care au urmat un regim hipocaloric si au condus la
Aceasta este concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori americani de la Universitatea de stat din Louisiana.
Cercetarile initiale au avut la baza studierea unor maimute care au urmat un regim hipocaloric si au condus la ideea unei posibile legaturi intre regimul alimentar si longevitate. Cercetatorii au studiat apoi, timp de sase luni, un grup de voluntari umani care sufereau de obezitate, cu varste cuprinse intre 25 si 50 de ani. Dupa aceasta perioada, s-a remarcat o scadere a riscului de a dezvolta anumite boli asociate cu imbatranirea, cum ar fi cancerul. Un sfert dintre voluntari a consumat cu 25% mai putine calorii zilnic si un alt sfert a consumat cu 12,5% mai putine calorii zilnic. Pe langa regimul alimentar, voluntarii au urmat si un program strict de exercitii fizice. Al treilea sfert dintre persoanele voluntare a consumat zilnic un meniu fix de 890 de calorii, iar restul persoanelor au urmat un regim de mentinere a greutatii. In cele sase luni, voluntarii care au urmat regimul cu cele mai putine calorii au pierdut 14% din greutatea corporala iar cei care au urmat celelalte diete restrictive din punct de vedere caloric au pierdut 10% din greutate. In cazul tuturor celor care au urmat diete hipocalorice s-a remarcat o scadere a temperaturii corporale si un nivel mai scazut de secretie a insulinei rapide, ambele avand ca efect prelungirea duratei de viata. De asemenea, a scazut rata de degradare a ADN-ului si riscul de a dezvolta boli degenerative sau cauzate de mutatii genetice specifice procesului de imbatranire.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Copilul îți spune nu mă iubești: ce înseamnă cu adevărat și cum răspunzi ca...
Sursa: garbo.ro
-
Mihai Morar, mesaj emoționant la 20 de ani de căsnicie. Imagini rare de la...
Sursa: kudika.ro