Publicitarii de la Starcom au adus in Romania un trofeu de argint pentru cea mai buna campanie sociala.

„1 din 8 femei", campania Avon impotriva cancerului la sin, realizata de Starcom Romania, a obtinut un Silver Lion in cadrul Festivalului de publicitate de la Cannes, care se va termina pe 23 iunie. Nominalizata si la sectiunea Cel mai bun mix de media, lucrarea a impresionat mai mult juriul de la categoria „Cea mai buna campanie sociala", care a oferit astfel un trofeu in premiera pentru Romania.

„Sper ca am spart gheata si ca vor fi din ce in ce mai multe agentii din Romania care vor lua premii la Cannes. E mare lucru sa fii prima agentie care aduce acasa un Leu!", a declarat Carmen Chipuc, Managing Director la Starcom, pentru agentia de stiri NewsIn. Surpriza a fost cu atit mai mare cu cit Starcom este agentia de media a grupului Leo Burnett Romania, iar aceasta se ocupa in general cu gestionarea spatiilor publicitare si mai putin de creativitate. Carmen Chipuc declara in acest sens ca premiul arata ca nu este „doar o companie care achizitioneaza spatiu media sau care are o cifra mare de afaceri", ci face si publicitate.

Campania Avon a fost premiata si in tara anul acesta. La Festivalul de creativitate Ad’Or a obtinut Premiul pentru „Best Innovative Media" si a fost nominalizata la Effie, unde juriul a luat in calcul faptul ca fondurile strinse au crescut cu 43% fata de anul anterior. „Am reusit sa ducem mesajul exact in zonele de intersectie cu publicul vizat - in saloanele de coafura, la cinematograf, in statiile de autobuz, la metrou, acolo unde femeile au ragazul de a se gindi o secunda mai mult la grijile lor zilnice. Le-am surprins in momentele lor de reflectie si le-am reamintit sensibil, dar ferm, despre incidenta acestei maladii", explica ideea campaniei Smaranda Balan, PR and Advertising Officer AVON Cosmetics Romania.

„Acest premiu inseamna ca sintem in rindul lumii. Semnificativ mi se pare ca acest premiu l-a luat o agentie de media, nu o agentie de publicitate", spune si Bogdan Naumovici, directorul creativ al grupului Leo Burnett Romania. „Acum o luna, dupa Ad’Or, le spuneam colegilor ca ne-am tinut toate promisiunile, cu exceptia Leului. Ei bine, l-am luat", il completeaza Ioana Iordache, CEO Leo Burnett Group, referindu-se la pariurile lui Naumovici cu Festivalul de la Ad’Or, mai intii, la care a prezis ca vor fi agentia anului cinci ani la rind si apoi in ce priveste trofeul de la Golden Drum, Portoroz.

Din cele 14 agentii romanesti inscrise anul acesta la Cannes Lions, alte doua au mai ajuns pe lista scurta a festivalului, ambele la categoria Press: colegii de trust Leo Burnett&Target cu lucrarea „Sweden", pentru Western Union, si creativii de la GMP Advertising cu lucrarea „Note", realizata pentru SC Carpalat.

Cistigatorii de pina acum ai festivalului au fost Shackleton Madrid, care au cistigat Grand Prix la categoria Direct, si TBWA/Whybin Auckland, premiati cu marele trofeu la categoria Promo. Acestia au facut impresie cu o bancnota realizata din 30.000 de post-it-uri, pentru a promova noile modalitati de plata electronica ale clientului ASB Bank.