Revenind la Rozalb, acesta este un label pe cat de relativ recent, pe atat de bine conturat. Are mai putin de un an si prezinta indicii dintr-o a treia colectie care va sa vie la toamna. O echipa de cinci oameni (Olah Gyarfas, designer, Ioana Nemes,
Revenind la Rozalb, acesta este un label pe cat de relativ recent, pe atat de bine conturat. Are mai putin de un an si prezinta indicii dintr-o a treia colectie care va sa vie la toamna. O echipa de cinci oameni (Olah Gyarfas, designer, Ioana Nemes, artist vizual, Maria Farcas, Erika si Dragos Olea) au construit, la propriu si ca la carte, o lume intreaga de jur-imprejurul Rozalb, devenit personaj. O lume pregnanta si auster-seducatoare, total desaturata, amestecand un vag futurism cu decadenta si pe undeva o urma de solemnitate. Haine in intampinarea carora vii ca la o intalnire cu un om sofisticat. Si va tachinati si fiecare are discursul lui, si cu cat ai la randul tau lumile tale pregnante, cu atat e mai plin de adrenalina (si de eticheta) rendez-vous-ul. Si pe masura ce-ti deprinzi ochii cu lumina rece, incepi sa vezi infinitele nuante alb-gri-negru, efectul de umanizare pe care-l are o anumita maniera prietenoasa de a taia un material altfel auster etc. Rozalb are si casa - casa lui. In Curtea Sticlarilor din Bucuresti, la etaj.
"Silent Shout"
"A cracked smile and a silent shout" Si din motive pragmatice, colectia nefiind intru-totul gata, cei de la Rozalb au optat pentru aceasta stranie instalatie. M-am tot gandit de unde-i vine acea doza un pic mai mare, indeajuns cat pentru a o face bantuitoare, de stranietate. Din efectul de incremenire-inghetare, probabil (ma hazardez sa presupun in aceeasi masura in care se poate pune degetul pe stranietate), dat de folosirea unor contraste disturbatoare sau, mai precis, de lupta continua si muta a unor propuneri care in mod normal s-ar anula una pe cealalta. In zare, adica pe un perete, sunt pictate siluete lungi si subtiri de copaci alb-gri-negru. O conventie dramatica, eleganta, ok. Pe o mica scena, in fata "trunchiurilor" se zvarcolesc hipnotic siluete de astronauti - sau mai degraba astronautii din visul cuiva, asta in cazul in care chiar sunt astronauti si nu fac traseul in sens invers: nu vin ei la noi. Alta conventie, care impreuna cu lumina stroboscopica creeaza iluzia. E bizar, dar e conventional-iluzie deci e safe. Numai ca scena nu e scena, ci e pamant (adus cu un camion) dintr-o padure de pe langa Miercurea Ciuc si are in el butuci si cranii de iepure, aud. Si apoi sound-ul e asigurat de o cioara inregistrata, inregistrata adica ok, conventie chiar daca efectul e cel putin interesant.
Numai ca pamantul ala reavan miroase zdravan si e atat de putin ..conventional ca silueta unui astronaut care vrea sa se catare pe trunchiurile pictate si sa se ascunda de "realitatea" pamantului, care pe unul l-a inhatat pe jumatate (vezi foto), evadand in "fictiune", capata dintr-o data SENS.
In albastrul (albastrul!) salopetelor siluetelor de astronauti or else bantuie jacheta albastra a fratelui Olof Dreijer din videoclipul "Pass this on". Si asta n-ar fi nimic, si nici lumina strobscopica versus caraiala ciorii n-ar nelinisti intr-atat, numai daca miscarile ample exagerate, ca de inot pe verticala ale siluetelor lui Rozalb n-ar ingheta in ele dansul amplu exagerat, ca de inot pe verticala al fratelui Olof, tipul de la "The Knife", iar dintr-o silueta in salopeta albastra n-ar iesi doua capete in loc de unul: frate & sora, unul dintre ei, sora sau fratele, cine mai stie, are parul lung si negru sau o peruca lunga si neagra.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.