Dupa BitTorrent si citeva site-uri de download, YouTube a fost vizitat de mii de cinefili, dornici sa vada ultimul film al lui Michael Moore.

Dupa premiera de la Cannes, „Sicko" va intra in salile de cinema din Statele Unite pe 9 iunie, insa filmul circula de ceva vreme pe Internet. O versiune de 124 de minute a ajuns si pe popularul YouTube in weekend, postata de cel putin doi utilizatori sub forma a 14 clipuri consecutive. Din moment ce Michael Moore a prezentat la Festivalul de la Cannes o versiune de 113 minute, e clar ca cea care se tot descarca de pe net nu a fost piratata pe Croazeta.

„Sicko" a costat 9 milioane de dolari, iar drepturile de distributie apartin companiilor Weinstein si Lionsgate. Un reprezentant al Weinstein Co., firma care a preluat si activitatile de marketing si de promovare ale filmului, a declarat pentru „Hollywood Reporter" ca au fost deja angajate mai multe firme specializate in pirateria informatica, iar acestea recurg la o „abordare agresiva pentru a proteja filmul". Cit de agresiva poate fi aceasta abordare nu se stie, din moment ce filmul aparuse pe Internet inca dinainte de premiera de la Cannes, iar distribuitorii habar n-aveau ca „Sicko" atragea mii de utilizatori pe YouTube in acest weekend.

Asemeni multor cazuri de filme mici sau independente, e greu de spus ce impact va avea aceasta copie piratata asupra cifrei de boxoffice. Ultimul documentar al lui Michael Moore, „Fahrenheit 9/11", care i-a adus regizorului un surprinzator Palme d’Or la Cannes in urma cu trei ani, a inceput si el sa circule pe Internet inaintea premierei din Statele Unite, dar tot a reusit sa stringa 119 milioane de dolari numai din distributia in SUA. Pe de alta parte, o informatie din interiorul Weinstein Co. lasa sa se inteleaga ca distribuitorii filmului se asteapta la incasari mult mai modeste, de aproximativ douazeci si ceva de milioane de dolari, cam cit a strins si documentarul de Oscar „Bowling for Columbine".

Intr-un interviu acordat in 2004 cotidianului scotian „Sunday Herald", Michael Moore (foto) afirma ca nu e de acord cu legile de copyright si ca nu are o problema cu oamenii care descarca versiuni piratate ale filmului „Fahrenheit 9/11", atita vreme cit nu incearca sa obtina un profit de pe urma muncii echipei de filmare.