La Palatul Parlamentului, in prezenta unor membri CNA, dar si a catorva nume importante din "breasla moderatorilor", a avut loc conferinta "Salonul Moderatorilor".
Timp de aproape trei ore s-a incercat sa se gaseasca raspunsuri pertinen
La Palatul Parlamentului, in prezenta unor membri CNA, dar si a catorva nume importante din "breasla moderatorilor", a avut loc conferinta "Salonul Moderatorilor".
Timp de aproape trei ore s-a incercat sa se gaseasca raspunsuri pertinente la cateva dintre urmatoarele intrebari: Este moderatorul mai mult decat un simplu si neutru facilitator? Sau poate avea identitate, stil, sistem de valori pe care sa le promoveze catre public? Cum ar trebui sa functioneze moderatorul? Exista oare un model anume pe baza caruia ar trebui sa functioneze moderatorul?. Totusi finalul intalnirii nu s-a soldat cu un portret clar al celei mai vizibile persoane din industria audiovizualului.   S-a spus ca una dintre metehnele moderatorilor romani este legata de faptul ca isi vaneaza invitatii si ca pun intrebari fara insa ai interesa raspunsul interlocutorului. Asta pentru ca realizatorul emisiunii si-a format deja propria parere si nu-l intereseaza argumentele expuse de invitatul sau daca sunt in contradictie cu ce crede el. De cele mai multe ori moderatorul ia pozitia unui anchetator/inchizitor cand partenerul de discutie provine dintr-o formatie politica pe care n-o agreeaza. Gabriel Giurgiu, realizator la TVR, observa ca exista o inflatie de talk-show-uri, intrucat acestea sunt mult mai putin costisitoare decat un reportaj, plus ca acesta din urma este mult mai solicitant din punct de vedere profesional si nici nu ofera notorietatea talk-show-lui.     SUBIECTIVISM. Victor Ciutacu, realizatorul emisiunii "Vorbe grele" de pe Antena 2, recunoaste ca este subiectiv atunci cand dezbate un anumit subiect. De altfel, el sustine ca brandul Ciutacu are propriile pareri pe care le dezbate cu invitatii pe care el insusi ii alege. Cat despre documentarea dinaintea unei dezbateri, Ciutacu marturiseste ca nu exista timp si pentru asta, fiind lasata in grija unei echipe mici si adesea blazate. S-a amintit si faptul la majoritatea talk-show-urilor sunt chemati aceeasi oameni care se pricep la toate, de la contracte de privatizare, politica externa, personaje de film sau sport.     DOCUMENTARE. Moderatorul intalnirii, jurnalistul BBC Owen Bennett Jones, a povestit ca el insusi petrece o zi intreaga documentandu-se pentru a realiza un interviu de o jumatate de ora. Iar echipa din spatele sau petrece chiar trei-patru zile studiind un caz. In Marea Britanie exista un grup de doar patru-cinci moderatori cu un contract de 10.000.000 pentru 2-3 ani de contract. Insa acestia sunt departe de a fi fermecatori, nu vorbesc niciodata despre lucruri generale si mai important nu sunt niciodata amendati.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.