Initiativa Retail Green este axata pe instruirea clientilor IBM din domeniul retail privind optiunile de responsabilitate fata de mediul inconjurator disponibile lor. De asemenea, initiativa va ajuta clientii sa inteleaga importanta tehnologiei de am
Initiativa Retail Green este axata pe instruirea clientilor IBM din domeniul retail privind optiunile de responsabilitate fata de mediul inconjurator disponibile lor. De asemenea, initiativa va ajuta clientii sa inteleaga importanta tehnologiei de ambalare pentru transport si utilizarea materialelor reciclate.
Grupul IBM Retail Store Solutions (RSS) a lansat Initiativa Retail Green, proiectata sa ajute clientii din domeniul retail (comert in detaliu/cu amanuntul) sa-si realizeze obiectivele ecologice proprii si pe cele ale clientilor lor prin solutii tehnologice orientate catre pastrarea mediului inconjurator.
"IBM are politici corporatiste de protejare a mediului inconjurator si de conservare a energiei si a resurselor naturale inca de la inceputul anilor '70", a declarat Steven Ladwig, director general al diviziei IBM Retail Store Solutions. "Concentrarea noastra pe inovatie in domeniul retail ajuta la cresterea performantei si fiabilitatii sistemelor. Continuam sa investim in procesele de productie si de proiectare care ofera clientilor nostri sistemele de care au nevoie pentru implementarea propriilor politici de mediu si care faciliteaza identificarea si selectarea celor mai nepoluante solutii de retail disponibile. Scopul nostru este de a ajuta companiile de retail sa se pozitioneze cat mai bine in raport cu consumatorii care apreciaza din ce in ce mai mult companiiile care actioneaza pentru a diminua impactul pe care il produc asupra mediului inconjurator".
IBM foloseste procese de proiectare si productie avansate pentru a mari durata de viata a produselor sale de retail, protejand astfel mediul inconjurator. Spre exemplu, sistemele IBM Point - of - Sale (POS) si serviciile de intretinere autonome sunt realizate astfel incat sa ajute companiile de retail sa extinda si sa upgradeze sistemele pentru a prelungi durata de viata, ceea ce reprezinta mai putine produse folosite la care se renunta. In plus, aproximativ 80 de procente dintre produsele si articolele livrate de RSS in anul 2006 au continut intr-o anumita masura plastic reciclat. Echipa IBM de inginerie in domeniul ambalarii la nivel mondial incearca sa foloseasca materiale reciclate si modalitati obisnuite de transport pentru a ajuta la optimizarea rezistentei materialelor de ambalare.
Ca parte a angajamentului IBM pentru dezvoltarea de produse care reduc consumul de energie, compania ofera modalitati pentru diminuarea acestui consum prin optiuni cum ar fi: procesoarele si chipseturile produse de VIA Technologies integrate in modelele IBM SurePOS standard.
Initiativa Retail Green dezvoltata de IBM RSS se bazeaza pe planul de investitii al IBM de peste 1 miliard de dolari anual, in tehnologiile si serviciile ecologice pentru clienti, plan lansat in 10 mai. Proiectul este destinat imbunatatirii semnificative a eficientei energetice a clientilor prin cinci actiuni:
1. DIAGNOZA: Evaluarea facilitatilor existente - evaluare energetica, management virtual 3D si analiza termica.
2. CONSTRUIRE: Planificare, construire sau actualizare in vederea obtinerii unui centru de date eficient din punct de vedere energetic.
3. VIRTUALIZARE: Virtualizarea infrastructurilor IT si a procesoarelor specializate.
4. ADMINISTRARE: Insusirea controlului cu ajutorul software-ului de management energetic.
5. RACIRE: Implementarea solutiilor de racire cu lichide - in interiorul si exteriorul centrului de date.
Combinata cu Initiativa Retail Green, aceasta abordare poate ajuta clientii IBM sa planifice si sa devina o companie nepoluanta.
"Baza preocuparilor IBM privind mediul inconjurator a fost stabilita acum cateva decenii si continua sa dea rezultate.
Desi economiile au fost considerabile, acestea nu s-au reflectat numai in diminuarea costurilor", conform unui raport din 2007 al AMR Researcher. "IBM a beneficiat de inovatiile aduse de angajati, atat la nivelul tehnologiei, cat si al proceselor avansate care nu au imbunatatit doar veniturile si profitabilitatea companiei, dar au contribuit si la dezvoltarea unui mediu natural mai putin poluat si ecologic".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.