Reducerea taxelor vamale a fost principalul factor de crestere a vinzarilor de masini care concureaza cu modelul low-cost Logan.

Aderarea la Uniunea Europeana a Romaniei a marcat piata locala prin reduceri puternice de preturi, in special pentru masinile produse in afara blocului comunitar. Astfel, incepind cu 1 ianuarie 2007, taxele vamale pentru aceste masini s-au diminuat de la 30 la 10%. Ca urmare a acestei reduceri de douazeci de puncte procentuale, modelele asiatice low-cost reprezinta o concurenta puternica pentru Logan. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), modelul din import cu cea mai mare crestere a vinzarilor in primele cinci luni a fost Aveo. Astfel, Chevrolet Aveo a fost comercializat in 3.429 de unitati in perioada ianuarie-mai 2007, cu 317% mai mult decit cele 826 de unitati inregistrate in perioada similara a anului trecut. Preturile pentru Aveo in varianta berlina in cazul echiparii de baza incep de la 8.930 de euro pentru motorul de 1,2 litri si 72 de cai-putere si ajung la 12.720 de euro in echiparea Platinum pentru motorul de 1,4 litri si 94 de cai-putere. La nivel de marca, Chevrolet a urcat o pozitie, de pe locul opt pe sapte, in primele cinci luni din acest an, comparativ cu intervalul similar din 2006. Vinzarile Chevrolet au totalizat in Romania 4.952 de unitati, cu 123% mai mult fata de primele cinci luni din 2006. Un alt model asiatic, Hyundai Accent, este prezent in topul celor mai bine vindute zece masini din import. Desi a scazut o pozitie, de pe opt pe locul al noualea, Accent a consemnat un avans total al vinzarilor de 40,7%, pina la 2.420 de unitati in perioada ianuarie-mai 2007. La nivelul intregii marci, vinzarile Hyundai s-au majorat cu 56% in primele cinci luni ale acestui an, pina la 4.225 de unitati. In clasamentul pe marci, Hyundai a facut practic rocada cu Chevrolet, coborind de pe locul al saptelea pe opt.

Logan, cea mai bine vinduta masina din Romania, a raportat vinzari in crestere cu 6,45% in primele cinci luni din acest an, pina la 37.200 de unitati. Cota de piata a producatorului Dacia s-a restrins insa de la 42,3% in ianuarie-mai 2006 la 32,1%. Preturile pentru Logan berlina incep de la 6.400 de euro, pentru motorizarea de 1,4 litri si 75 de cai-putere, si pot ajunge pina la 10.200 de euro pentru motorul diesel de 1,5 litri si 70 de cai-putere in cazul echiparii de virf. Vicepresedintele Consiliului de Administratie la Dacia, Constantin Stroe, nu se arata ingrijorat de concurenta asiatica. "Nu ne-am pus niciodata ambitia sa acoperim noi toata piata din Romania. Dacia are atita piata de export incit nu putem sa-i facem fata. Numai din Franta si Germania ni se cer 12.000 de masini pe luna", a declarat Stroe. Al doilea constructor autohton in materie de vinzari, Daewoo, a livrat in primele cinci luni 7.714 autoturisme, in crestere cu 3,41% fata de nivelul de 7.459 de unitati consemnat in aceeasi perioada a anului trecut. Cota de piata a Daewoo s-a diminuat de la 7,9 la 6,7%.