Regizorii Andrei Serban, Gianina Carbunariu si ucraineanul Andriy Zholdak, in lupta pentru primul loc.

„Balul", regia Radu AlexandruNica, Teatrul „Radu Stanca"din Sibiu Daca nu ati avut vreme de mers la teatru pina acum si vreti sa recuperati pe ultima suta de metri sau in stagiunea viitoare, va propunem citeva spectacole pe care ar fi bine sa nu le ratati. Sibiul s-a dovedit a fi anul acesta nu numai Capitala Culturala Europeana, ci si capitala teatrului romanesc. La Teatrul National „Radu Stanca" din Sibiu s-au montat anul acesta citeva spectacole de exceptie: Andrei Serban a revenit in forta cu „Pescarusul" lui Cehov, un spectacol pe cit de rafinat, pe atit de puternic, Andriy Zholdak a socat inca o data publicul cu spectacolul „Viata cu un idiot", dupa cartea cu acelasi nume a lui Victor Erofeev, iar tinarul regizor Radu Alexandru Nica a realizat impreuna cu Mihaela Michailov o istorie a Romaniei in pasi de dans, in „Balul".

Bucurestiul nu prea a putut tine pasul cu Sibiul, dar au fost si aici citeva montari ce merita amintite. Yuriy Kordonskiy a realizat la Bulandra „Crima si pedeapsa", montare ce are pe linga meritul de a fi dramatizat un important roman al literaturii universale si pe acela de a fi readus in lumina reflectoarelor un mare actor: Sorin Leoveanu.

Alexandru Dabija a montat la Teatrul Odeon „Block Bach" si „Ionescu - cinci piese scurte", iar la Teatrul Act, „Capra sau Cine e Sylvia?". Radu Afrim a continuat pe linia ce i-a adus deja doua Premii UNITER pentru Cel mai bun regizor si a montat de curind la Odeon „E doar sfirsitul lumii", iar Gianina Carbunariu a propus un spectacol viu si foarte original, „Sado Maso Blues Bar", montat la Teatrul Foarte Mic.

„Crima si pedeapsa", regiaYuriy Kordonskiy, Teatrul Bulandra Criticul de teatru Oana Stoica e de parere ca „Viata cu un idiot", in regia ucraineanului Andriy Zholdak, este de departe cel mai bun spectacol al stagiunii ce se incheie. „La mare distanta, pe lista mea se afla «Crima si pedeapsa», de la Teatrul Bulandra, «Balul», regia Radu Alexandru Nica, Teatrul National «Radu Stanca» din Sibiu si cele patru montari ale lui Alexandru Dabija: «Nasul», dupa Gogol, montat tot la Sibiu, «Ionescu - cinci piese scurte» si «Block Bach», de la Odeon si «Capra sau Cine e Sylvia?», la Teatrul Act. «Sado Maso Blues Bar», in regia Gianinei Carbunariu, de la Teatrul Foarte Mic, mi s-a parut o propunere foarte interesanta din punctul de vedere al extinderii textului in spatiu. De asemenea, mi-a placut foarte mult ultimul spectacol al lui Radu Afrim «E doar sfirsitul lumii», ce continua acea metafizica poetica din spectacolele lui «Inimi cicatrizate», la teatrul din Constanta, si «Vis.Toamna», montat la Arad. Vreau sa subliniez ca, dupa parerea mea, aceasta este cea mai buna stagiune din ultimii zece ani, cu mentiunea ca cele mai bune spectacole au fost cele de la Teatrul din Sibiu."

„Viata cu un idiot", regia Andriy Zholdak,Teatrul „Radu Stanca" din Sibiu. Actorul Marius Manole are pe lista lui scurta trei spectacole: „Pescarusul" lui Andrei Serban, Teatrul „Radu Stanca" Sibiu, „Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintal", de Matei Visniec, Teatrul National Bucuresti, si „Visul unei nopti de vara", regia Victor Ioan Frunza, Teatrul „Maria Filotti" din Braila. „Din pacate, nu am vazut ultimul spectacol al lui Radu Afrim. Sint convins ca topul meu l-ar fi cuprins si pe acesta." Criticul Iulia Popovici a optat pentru „Sado Maso Blues Bar" al Gianinei Carbunariu, Teatrul Foarte Mic, pe care il considera nu numai cel mai interesant spectacol al stagiunii, ci unul dintre cele mai bune din ultimii ani. Al doilea pe lista sa este „Block Bach", al lui Alexandru Dabija, Teatrul Odeon, urmat de „Vis.Toamna", regia Radu Afrim. Iulia Popovici a tinut sa evidentieze intregul repertoriu propus de Teatrul „Radu Stanca" din Sibiu pentru aceasta stagiune.

Pentru detalii privind spectacolele stagiunii 2006-2007, accesati www.cotidianul.ro/select