La inceput, oamenilor de stiinta le-a fost greu sa dea un nume fosilelor gigantice.

Cartea lui Jean-Guy Michard, „Dinozaurii. O lume pierduta", din Colectia ENCICLOPEDICA, o selectie din seria Découvertes Gallimard, este adusa in premiera pe piata romaneasca de Cotidianul, cu sprijinul proiectului imobiliar Baneasa.

In 1677, naturalistul englez Robert Plot descrie primul os de dinozaur fosilizat, mai precis extremitatea inferioara a unui femur descoperit linga Oxford, in care el vede mai intii un os de elefant, apoi femurul unui gigant. Fosila cu pricina, astazi pierduta, a fost identificata abia trei secole mai tirziu ca apartinind unui mare dinozaur carnivor. In America de Nord, primele marturii demne de incredere dateaza de la sfirsitul secolului al XVIII-lea, continua Jean-Guy Michard. In 1787 este mentionata descoperirea unui „os gigant" in New Jersey, continuind in 1806 cu aparitia unei „coaste de peste" partial incastrate in roca, pe malurile riului Yellowstone Rivers, in Montana.

Primul dinozaur va fi insa oficial descris si numit Megalosaurus (marea reptila) in Anglia, termen aparut in 1822 sub pana lui James Parkinson, cel care a descris bine cunoscuta maladie a sistemului nervos. Cel de-al doilea dinozaur denumit stiintific intra in scena in 1825: Iguanodonul, nume inspirat de o serie de dinti fosilizati ce semanau perfect cu cei ai iguanei. Botezul regilor Mezozoicului vine abia in 1841, tot in Anglia, prin termenul Dinosauria, asociere a radacinilor grecesti „deinos" (infiorator, teribil) si „sauros" (sopirla, in sensul mai general de reptila). In 1858, lumea stiintifica este imbogatita si cu primul schelet partial de dinozaur american, Hadrosaurus, construit din oase mari descoperite pe paminturile din New Jersey. Mai mult decit atit, sint descrise si postura, si modul de viata ale respectivului animal. Totodata, americanii au si meritul de a fi descoperit in 1908 primul specimen de dinozaur care isi pastrase amprenta pielii.

Alte continente incep la rindul lor sa scoata la iveala comori extraordinare. In 1907, oseminte uriase sint gasite in Africa, in Tanzania de azi, iar Desertul Gobi, din Mongolia, ramine celebru pentru cantitatea impresionanta de schelete strinse incepind cu primele misiuni de explorare, intre 1922 si 1925. China, tara dragonilor, releva si ea o fauna bogata de dinozauri in a doua jumatate a secolului trecut, sub impulsul celui care avea sa devina tatal paleontologiei vertebratelor din China, profesorul Yang Zhong-jian.