Brandul american a surclasat Nokia in topul celor mai de impact marci din Romania.

Coca-Cola a revenit pe pozitia fruntasa in topul celor mai de impact branduri in Romania, dupa doi ani in care marele premiu a fost adjudecat de Ariel (2005) si Nokia (2006), se arata in cea de-a cincea editie a studiului High Impact Brands realizat de compania de cercetare de piata Synovate impreuna cu revista „Biz". Nokia a coborit o pozitie, pierzind astfel titulatura de „cel mai de impact brand din Romania". Pe locul trei se situeaza, ca si anul trecut, Ariel, care a inregistrat insa mai putine puncte decit cu un an in urma: 88 fata de 92,3.

Cea de-a cincea editie a clasamentului cuprinde si nume noi, fata de topul de anul trecut. Este vorba de Nivea, care se situeaza pe pozitia a noua, Dove, care a ocupat locul al 11-lea, Milka si Pepsi Cola, ocupantele pozitiilor 18 si respectiv 19.

Ce inseamna insa respectul pentru o marca in viziunea romanilor? Este vorba de „seriozitate", „rigurozitate", „viziune spre progres", dupa cum explica Adina Vlad, Client Service Director la Synovate. Impactul unui brand a fost stabilit pe baza mai multi factori, precum popularitatea, increderea, prestigiul, optimismul si inovatia. Ulterior, fiecaruia dintre acesti factori i s-a acordat un grad de importanta calculat in procente. De asemenea, in scorul final, Synovate a luat in calcul si gradul de cunoastere spontana a brandului. In ceea ce priveste modul de cercetare, Synovate a inclus doua etape: una calitativa si una cantitativa. Pentru cercetarea calitativa s-au realizat 20 de interviuri fata in fata, cu barbati si femei din Bucuresti, cu virste cuprinse intre 25 si 48 de ani, din toate categoriile de venit si toate categoriile sociale.

Aceasta etapa a fost realizata cu ocazia primului studiu High Impact Brands (2003). In cadrul cercetarii cantitative au fost realizate, in perioada aprilie-mai 2007, 700 de interviuri prin telefon, cu barbati si femei cu virste intre 18 si 54 de ani, din 16 orase cu peste 100.000 de locuitori.