Dupa multi ani de asteptare, publicul constantean a aplaudat, in cadrul editiei a XXXIII-a a Festivalului, o celebra opereta - "Vaduva vesela" de Lehar -, pusa in scena de Constanta Campeanu. In decorurile sugestive semnate de Eugenia Taratescu-Ji
Dupa multi ani de asteptare, publicul constantean a aplaudat, in cadrul editiei a XXXIII-a a Festivalului, o celebra opereta - "Vaduva vesela" de Lehar -, pusa in scena de Constanta Campeanu. In decorurile sugestive semnate de Eugenia Taratescu-Jianu si elegantele costume moderne imaginate de Emanuela Gavrila, spectacolul s-a derulat fluent, cu verva si suplete.
Daruita operetei, soprana Daniela Vladescu a debutat cu succes intr-un rol diferit de cele abordate anterior, conturand personajul Hanna Glavary cu sensibilitate, o nota de tristete, dar si de farmec, aspecte regasite deopotriva in cantul expresiv si in jocul sau scenic nuantat. Parteneri i-au fost si colegi de la Teatrul de Opereta din Bucuresti - Stefan Popov in Danilo, mobil, carismatic, rezolvand cu acuratete partitura vocala si proza ampla, alaturi de Bogdan Caragea, actor cu multiple valente, reusind un Negus credibil, echilibrat si firesc -, precum si artisti ai Operei constantene - basul Constantin Acsinte, un baron Zeta simpatic, dar care in conceptia regizoarei nu mai este nici "ramolit", nici nauc, ceea ce limiteaza paleta expresiva si "de efect" a personajului -, tanara Madalina Diaconescu - dezinvolta Valencienne, cu glas placut, o aparitie scenica pe masura si real talent pentru un gen atat de pretentios - sau Tatiana Gadalean in Silvia; de fapt, intreaga distributie s-a implicat cu placere in creionarea unor prototipuri amuzante, tinerele "de la cabaret" dovedindu-se si dansatoare pline de verva, evoluand alaturi de balerine in coregrafia adecvat gandita de Catalin Hantiu. Iar studentul Ciprian Done a fost un Camille cu voce lirica (dar cu serioase probleme tehnice in special in acut), destul de degajat. Corul a sunat omogen (pregatit de Adrian Stanache), dar a fost destul de static, insa, dupa emotiile premierei, miscarea poate va "curge" mai degajat. Orchestra a sustinut corect atat uvertura si interludiile, cat si relatia cu scena, dirijorul Lucian Vladescu coordonand intreg spectacolul cu precizie, usoarele decalaje trecand neobservate.
Un aspect aparte este prezenta pe scena a directorului general (Daniela Vladescu) si a coordonatorului companiei de opera (Constantin Acsinte), precum si aportul coordonatorului companiei de balet (Catalin Hantiu), aplauzele entuziaste ale salii arhipline rasplatind din plin efortul tuturor pentru ca noua productie sa fie o reusita "de cursa lunga".
De fapt, Festivalul a propus doua premiere (invitand, in deschidere, si la baletul original "Orfeu", exceptional realizat de catre coregraful grec Attila-Atkilas Silvester), si reluarea operei "Boema" fiind considerata o noutate, readusa pe afis dupa multi ani, intr-o distributie tanara, cu debuturi interesante. Dupa "Nunta lui Figaro" si recitalul Cvartetului "Voces", manifestarile festivaliere se vor incheia pe 9 iunie cu opera verdiana "Aida", oferita, de asemenea, dupa ani de "tacere".


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.