Cu o cariera in care isi fac loc o multime de experimente mai degraba ridicole decit revolutionare, Hasselhoff este definitiv unhot.

„The Hoff", cum este cunoscut David Hasselhoff, este unul dintre iconurile culturii thrash din anii ’80. Actor si cintaret, chiar sex-simbol, reuseste ca, dupa multi ani, sa revina in paginile tabloidelor pentru probleme legate de alcool, ilustrind una dintre cele mai accelerate decaderi.

Rolul care l-a facut celebru este cel al lui Michael Knight din serialul de televiziune „Knight Rider", o combinatie de western cu science fiction: pe jumatate cowboy, pe jumatate supererou. Astazi, la mai bine de 20 de ani de la aparitia filmului, scenele cu David Hasselhoff la volanul neuitatului Kitt, un fel de stramos al Batmobilului, se gasesc pe YouTube si stirnesc risete mai mult sau mai putin nostalgice.

Cel de-al doilea rol capital al lui „Hoff" este cel din „Baywatch", care, potrivit „Guinness Book", este cel mai vizionat serial din lume. Alaturi de Pamela Anderson, Hasselhoff devine un sex-simbol al anilor ’90, cu toate ca lookul sau este iremediabil o eticheta a virilitatii de la sfirsitul anilor ’70. Nu este deloc intimplator ca a avut mai mult succes in Europa, in special in tarile sud-est europene, decit in SUA.

Dar Hasselhoff nu a facut numai actorie: in anii ’80 s-a apucat de muzica. „Looking for Freedom" sau „Knight Lover" sint doar doua dintre piesele sale, care, din motive destul de greu de inteles, au avut succes considerabil in Germania, Austria si Elvetia.

Desi in 2006 fanii sai au lansat campania online „Get Hasselhoff to Number One", care a atras atentia presei britanice si mai bine de 40.000 de semnaturi, inspiratie cu forta nu se poate. Asemenea multora dintre piesele sale, Hasselhoff nu poate deveni hot decit prin modul perfect in care ilustreaza ideea de unhot.