Usor-usor, teatrul a pus stapinire peste Sibiu. Chiar si evenimentele colaterale, concerte, lansari de carte, expozitii au intr-un fel sau altul legatura cu aceasta arta.

Spectacolele de strada din cadrul Festivalului International de Teatru din Capitala Culturala Europeana au continuat in aceasta saptamina cu trupe care mai de care mai colorate si mai vioaie, spre deliciul turistilor de toate virstele. Spectatorii intimplatori au avut ceva de furca cu artistii care i-au luat la dans, le-au spus povesti sau celor mai curajosi le-au coafat parul in cele mai ciudate forme.

Una dintre trupele de strada cu traditie la festival este Antagon TheaterAKTion din Germania. Ea este prezenta pentru a patra oara la acest eveniment. „E intotdeauna o placere sa colaborezi cu artistii de la Antagon", a spus Constantin Chiriac, directorul festivalului.

„Nu au cerut niciodata hotel de patru stele, ci au preferat sa locuiasca intr-un cort mare pe care si l-au adus de acasa. Le-am dat voie sa repete in hala de la Simerom, pe care si-au curatat-o singuri, neacceptind nici un ajutor de la organizatori."

Compania Antagon Theater, in colaborare cu actorii sectiei germane a Teatrului „Radu Stanca" din Sibiu, a prezentat in Piata Mica spectacolul „City Myths. Remember the Future". Artistii germani si-au propus sa readuca la viata miturile si legendele orasului Sibiu pornind de la locuri cu traditie, precum Podul Minciunilor si Turnul cu Ceas. Teatrul practicat de ei seamana mult cu circul, folosind din plin clovnerii, picioroange, jonglerii si efecte pirotehnice.

Miercuri seara, la hala Simerom si la Teatrul „Radu Stanca" s-au jucau doua piese grele: „Trilogia evreiasca", in regia lui Mihai Maniutiu, montare a Teatrului din Sibiu, si „Vinerea lunga", in regia lui Tompa Gábor, pe un text de Visky András, montata la Teatrul Maghiar din Cluj. „Trilogia evreiasca" e un spectacol bazat in mare parte pe texte sacre din Vechiul Testament, precum „Cartea lui Iov" si „Ecleziastul". Actorul Marian Ralea a facut un tur de forta, avind rol titular in toate cele trei piese ale trilogiei: „Experimentul Iov", „Shoah. Versiunea Primo Levi" si „Ecleziastul". „Vinerea lunga" vorbeste despre traumele evreilor in urma atrocitatilor suferite in cel de-Al Doilea Razboi Mondial.

La Casa de Cultura a avut loc un spectacol feeric: „Visul unei nopti de vara" de Shakespeare, in regia lui Victor Ioan Frunza, montare a Teatrului „Maria Filotti" din Braila. Frunza nu numai ca a facut un cu totul alt „Vis…" decit cel montat de el in urma cu sase ani, ci a reusit sa il scoata pe Shakespeare din manualele plicticoase, sa il resusciteze si sa il faca extrem de atragator pina si pentru tinara generatie.

Spumos, viu, de un umor dement, urcind intr-o fractiune de secunda de la derizoriu la sublim, spectacolul lui Victor Ioan Frunza a fost un galop de sanatate. Spectatorii, de la adolescenti la batrini, au ris cu lacrimi.