Automobile Bavaria, importatorul masinilor BMW si MINI, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 356 milioane lei, in crestere cu 37% fata de anul 2005, pe fondul cresterii vanzarilor cu 20%, au spus reprezentantii importatorului.
Anul trecut, compania a terminat cu o cifra de afaceri de 356 milioane lei (101 milioane euro), dupa ce in 2005 a derulat afaceri de 260 milioane lei (72 milioane euro). Reprezentantii companiei nu au oferit date despre nivelul profitului. Vanzarile Automobile Bavaria au crescut anul trecut cu 20%, pana la 1.753 de unitati (1.656 BMW si 97 MINI), dupa ce cu un an inainte au fost sub 1.500 de unitati, dintre care peste 90% BMW.
Tinta de vanzari pentru acest an este 2.000 de unitati, in crestere cu 14% fata de 2006. Motorul cresterii il vor constitui lansarile de modele noi. Pana acum, compania a adus pe piata in 2007 noile generatii ale modelelor seria 1, seria 3 Cabrio, seria 5 si X5 - la BMW, si noua generatie a gamei marcii MINI, cu cele patru versiuni: One, Cooper, Cooper S si Cooper D.
In acest an, pe piata vor mai intra modelele seria 1 Coupe si M3 de la BMW, plus Clubman de la MINI. Automobile Bavaria are dealeri in Bucuresti, Brasov, Sibiu, Cluj, Oradea, Timisoara, Constanta, Targu Mures, Craiova, Iasi si Galati.
In toamna anului trecut, Automobile Bavaria a deschis in cartierul bucurestean Baneasa cel mai mare centru al sau din tara, complex cu showroom, service si depozite de piese de schimb pentru care a investit peste 10 milioane euro.
Compania a fost infiintata in urma cu 13 ani la Brasov, pentru a reprezenta marca BMW pe piata romaneasca. Din aprilie 2001 pana luna trecuta, firma a detinut si reprezentanta de camioane si autocare MAN, insa din mai 2007, noul importator al camioanelor germane este compania MHS Truck&Bus.
Principalul domeniu de activitate al Automobile Bavaria este comertul cu autovehicule, compania desfasurand si toate activitatile conexe domeniului: intretinere si reparatii, vanzari de piese auto si moto, intermedieri, inchirieri masini (Bavaria Rent), leasing (Bavaria Leasing) si buy-back.
In primele patru luni ale anului, pe piata romaneasca s-au vandut 336 de masini BMW si 35 MINI.

S-a lansat noua generatie MINI

Automobile Bavaria a lansat pe piata romaneasca a doua generatie a gamei marcii MINI care se afla in portofoliul BMW din 2000 si este o varianta moderna a automobilelor MINI produse de British Motor Corporation intre 1959 si 2000, potrivit unui comunicat al importatorului. Automobilul MINI este disponibil in patru versiuni, diferite ca motorizare si design. Cele patru versiuni sunt One, Cooper, Cooper S si Cooper D. Puterile motorului variaza intre 95 de cai - la MINI One si 175 de cai - la versiunea Cooper S. Cooper e disponibil cu un motor pe benzina de 120 cai putere, in timp ce Cooper D are un motor diesel de 110 cai putere, conform comunicatului Automobile Bavaria.
Fata de prima generatie, sasiul si suspensiile sunt modificate, iar masina ofera o "senzatie de kart", a precizat producatorul. Potrivit acestuia, noul MINI este in medie cu sase centimetri mai lung decat generatia anterioara, care nu se mai comercializeaza. In Romania, noul MINI Cooper si Cooper S se comercializeaza de la inceputul anului, iar din 26 mai au intrat in showroomuri MINI One si MINI Cooper Diesel.
Preturile CIP pentru versiunea standard in Romania variaza intre 13.980 euro pentru One si 19.480 euro pentru Cooper S, iar la decapotabile, preturile variaza intre aproape 17.000 euro si 22.300 euro. Cooper D nu are versiune decapotabila.
Masinile MINI, automobile premium de clasa mica, sunt produse din 2001 la fabrica din orasul britanic Oxford. In aprilie 2007, fabrica a produs modelul cu numarul un milion. Din 2000, BMW Group a investit 560 milioane euro in fabrica engleza pentru a creste capacitatea de productie, de la 100.000 de masini anual, la 200.000. In prezent, fabrica are 4.700 de angajati, iar productia va ajunge in viitor la 240.000 de masini pe an.