Dupa ce a renuntat la marca sportiva de lux Aston Martin, Ford ar putea vinde Volvo catre BMW.

Dificultatile financiare imping Ford sa aleaga o restructurare din temelii. Dupa ce anul trecut a iesit pe minus cu mai mult de 12 miliarde de dolari, cea mai mare pierdere din istoria sa de peste 100 de ani, Ford ar putea recurge la vinzarea altei marci premium, Volvo, intrind acum in cercul speculatiilor. Divizia de lux a companiei americane, Premier Automotive Group (PAG), cuprindea pina anul trecut Aston Martin, Jaguar, Volvo si Land Rover. In acest an, gigantul american a decis sa vinda Aston Martin in incercarea de a redeveni profitabil, masura cumulata cu un plan drastic de reducere a locurilor de munca. Brandul sport de lux a fost cumparat de un consortiu condus de Dave Richards, seful echipei de motor sport Prodrive. Astfel, dupa ce Ford a cumparat 75% din Aston Martin in 1987, marca sport revine in posesia unei companii din Marea Britanie.

Potrivit cotidianului suedez ĄGoteborgs Posten", citat de Reuters, Ford analizeaza posibilitatea de a vinde si constructorul suedez de automobile Volvo, pe care l-a preluat in 1999. Concurentul german BMW este un potential cumparator. Constructorul american nu publica rezultatele financiare obtinute individual de marcile sale, dar marca de lux PAG a pierdut 327 de milioane de dolari anul trecut.

Ce presupune restructurarea Ford, la www.cotidianul.ro/select