Retailerul german Lidl&Schwarz a decis sa reia planurile de dezvoltare a retelei de discount Lidl in Romania si intentioneaza sa investeasca pina in 2011 circa 150 de milioane de euro in peste 100 de magazine.

In luna mai a anului trecut, conducerea grupului a decis sa amine pe termen nedefinit planul de a intra pe pietele din Romania si Bulgaria, principalul motiv fiind pretul prea ridicat al terenurilor. „Am decis sa intram totusi cu reteaua de magazine Lidl in Romania deoarece piata de aici are un potential foarte mare, care poate permite dezvoltarea a circa 150 de magazine sub brandul Lidl. Am inceput deja negocieri pentru achizitionarea terenurilor si estimam ca numarul centrelor comerciale va atinge 100 de unitati in urmatorii cinci ani", au declarat agentiei MEDIAFAX surse din cadrul Lidl Romania.

Strategia companiei vizeaza atit orasele mari, cit si localitatile cu citeva zeci de mii de locuitori, potrivit surselor. Primul magazin al retelei va fi deschis in aproximativ doi ani. Investitia necesara pentru constructia unui magazin Lidl este de 1-1,5 milioane de euro, inclusiv pretul terenului. Grupul Lidl&Schwarz este prezent in Romania din 2005 si cu reteaua de hipermarketuri Kaufland, care detine 26 de magazine la nivel national. La inceputul acestui an, Kaufland a anuntat ca va investi circa 120-130 de milioane de euro in 2007, pentru a deschide 16 noi hipermarketuri, iar planurile pe termen mediu ale retailerului german prevad deschiderea a circa 50 de unitati, in principal in orasele mici si mijlocii. (A.S.)