Patimi,politica si religie     Infiintarea statului Israel si conflictele arabo-israeliene au ingreunat situatia bisericilor. In orasul biblic Ierihon renaste spiritul ortodoxiei romane.     Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial nu a insemnat si linistea bisericilor romanesti din Tara Sfanta.   GRANITE DESPARTITOARE. In 1946, Patriarhia Romana a numit ca reprezentant al sau la Locurile Sfinte pe Arhimandritul Mitrofor Victorin Ursache. Din cauza situatiei tensionate din zona, dominata de conflictele dintre arabi si evrei, la Asezamantul de la Ierusalim (foto 1) s-au produs pagube importante. Dupa infiintarea statului Israel, proprietatile rechizitionate de la fostii inamici ai Marii Britanii, printre care se numara si biserica romaneasca de la Ierusalim, au fost cedate statului evreu, urmand sa gazduiasca diferite institutii. Astfel ca Patriarhia Romana a pierdut Asezamantul de la Ierusalim, situat pe teritoriul noului stat. Principalul punct al reprezentarii romanesti la Locurile Sfinte a ramas Asezamantul de la Iordan, necuprins in statul Israel la acea data.       BIBLICUL IERIHON. Neintrevazandu-se o iesire din criza in care se aflau asezamintele romanesti, situate in state diferite - Israel si Iordania - , s-a nascut ideea infiintarii unui nou asezamant cu rol central in orasul biblic Ierihon. In 1962, Patriarhia Romana a obtinut de la Israel retrocedarea Asezamantului din Ierusalim si a initiat lucrari de reparatii, deoarece cladirea suferise grave deteriorari in timpul razboiului din 1948.     Astfel, s-a restaurat pictura, s-au reconditionat catapeteasma si tot mobilierul interior al bisericii si s-a reconstituit clopotnita daramata in timpul razboiului. Arhitectura si pictura sunt in stilul bizantin, combinat cu elemente specifice artei traditionale romanesti. Lucrarile de restaurare au fost terminate in 1975. In acelasi an, Patriarhul Iustinian Marina, insotit de o delegatie a Bisericii Ortodoxe Romane, a venit sa se inchine la Locurile Sfinte, cu acest prilej sfintind si biserica romaneasca ortodoxa din Ierusalim, cu hramul "Sfantului Mare Mucenic Gheorghe". Asezamantul de la Ierusalim se afla in cartierul Mea Searim, a carui traducere este "Cartierul celor 100 de porti", aflat aproape de vechea cetate a Ierusalimului.     Pentru cativa ani, ortodoxia romaneasca avea sa fie din nou reprezentata de cele doua locasuri, de la Ierusalim si de la Iordan. De-a lungul vremii, in jurul asezamantului de la Iordan se stransese o comunitate de calugarite romance. Spre sfarsitul anului 1969, conflictele militare din zona, care adusesera prejudicii materiale manastirii, au determinat intreruperea vietii monahale. Personalul s-a retras la Ierihon.     Moartea parintelui Damian, in acelasi an, a intrerupt complet viata monahala la Asezamantul de la Iordan. Dupa acest moment, Patriarhia Romana a facut eforturi pentru intemeierea unui nou asezamant romanesc ortodox in orasul biblic Ierihon. Aceasta a fost una dintre principalele misiuni incredintate Arhimandritului Ieronim Cretu, la numirea sa in functia de Superior al asezamintelor romanesti de la Locurile Sfinte.