Ministrii de cultura din statele membre UE au decis sa permita pauze de publicitate mai dese in programele televiziunilor, ca si "plasarea de produse" in emisiunile difuzate. Vechile reguli privind publicitatea in programele de televiziune datau din urma cu 18 ani, iar negocierea noilor conditii intre cele 27 de state membre a durat 18 luni. Cel mai controversat punct al discutiilor l-a reprezentat problema plasarii de produse in emisiuni, dupa modelul american. In cazul acestui tip de reclama, in timpul emisiunii, personajele beau, maninca, utilizeaza sau conduc produsele sponsorilor.

Conform noii reglementari, reclama de tipul "plasarii de produse" va fi permisa "doar daca statul membru UE nu decide altfel", deci aceasta nu e obligatorie. Telespectatorii trebuie insa sa fie informati la inceputul programului ca acesta contine reclame de tipul plasarii de produse. In domeniul emisiunilor pentru copii si al emisiunilor de stiri, plasarea de produse ramine interzisa. In momentul de fata, plasarea de produse este interzisa in majoritatea tarilor UE.

Noua directiva privind televiziunea va fi prima care se va aplica in conformitate cu regula tarii de origine (initiativa Bolkestein) din domeniul serviciilor, care a trezit, la rindul sau, multe controverse. Acest lucru inseamna ca televiziunile vor aplica regulile din tara din care transmit, nu din tarile in care le sint transmise programele.

Permiterea plasarii de produse in emisiunile europene va oferi o mai mare paritate de finantare in competitia cu programele americane, in care acest tip de reclama se foloseste foarte mult. La nivel mondial, procedeul plasarii de produse a crescut cu 37% in 2006, iar anul acesta este de asteptat sa creasca cu 30%.

Ministrii culturii au stabilit si ca emitatorii de programe tv vor avea dreptul de a include mai multe reclame in timpul emisiunilor. In locul regulii ce prevede intreruperea programelor de televiziune o data la 45 de minute pentru reclame, acum se va aplica regula intreruperii o data la 30 de minute. Va fi exclusa si limita de trei ore de publicitate pe zi, dar nu se renunta la regula ca reclamele sa nu ocupe mai mult de 12 minute pe ora de transmisie. In medie, europenii se uita la televizor timp de doua ore pe zi.