Romania este cunoscuta in Europa, insa trebuie sa stie cum sa-i atraga pe cei aproximativ 1,5 miliarde de europeni ca sa o viziteze, a declarat presedintele Patronatelor Agentiilor de Turism si tour-operatorilor din Uniunea Europeana, Jan Van Steen. "Romania trebuie sa aiba proiecte si o campanie de marketing si promovare pentru a-i atrage pe europeni, pentru ca potential are. Teoretic, 1,5 miliarde de oameni sunt potentiali turisti.
Depinde cum stie Romania sa-i atraga", a spus Van Steen. Acesta este de parere ca vor mai trece cativa ani pana cand cetatenii UE vor invata sa vina in tara noastra, in conditiile in care Turcia si Grecia sunt destinatii traditionale pentru ei. In opinia presedintelui ECTAA, Sibiul este unul din punctele de plecare pentru turistilor straini. "Capitala Culturala Europeana reprezinta un prim pas in acest sens. Sibiul este o destinatie pentru multi europeni in acest an", a conchis Van Steen. Intalnirea bianuala a Asociatiei Agentiilor de Turism si Tour-operatorilor din cadrul UE (ECTAA), la care participa circa 100 de directori din statele membre, plus Turcia, se desfasoara in zilele de 24-25 mai. Romania este singura tara care a organizat in decurs de cinci ani de doua ori acest eveniment, prima oara fiind in 2002. "Este un eveniment foatre important, iar faptul ca el se desfasoara in Romania este o recunoastere a activitatii intense pe care Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) o are la nivel european", a spus Dragos Anastasiu, presedintele Asociatiei Agentiilor de Turism (ANAT) din Romania. Potrivit presedintelui ANAT, se va incerca sa se faca lobby pe langa Consiliul Europei, pentru schimbarea legislatiei europene in domeniul turismului, in sensul de a oferi mai multe facilitati agentiilor de turism. ANAT este membru ECTAA inca din 1999 si a devenit membru cu drepturi depline in organismul european la 1 ianuarie 2007, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.