La sfirsitul acestei saptamini, bucurestenii vor putea afla de la coregraful francez Jérôme Bel de ce dansul contemporan nu are nevoie de lumina, costume si de miscari frumoase.

Unul dintre cei mai controversati coregrafi ai momentului soseste in acest weekend la Bucuresti, la invitatia Centrului National al Dansului. Vineri si simbata, incepind cu ora 20.00, el va fi prezent la Sala Ronda a Teatrului National cu spectacolul „Jérôme Bel" (1995), cea de-a doua compozitie coregrafica a lui Bel, in care corpul devine un ghem de semne, iar pielea este marcata cu data nasterii si cu un cod de bare. Duminica, in acelasi spatiu si de la aceeasi ora, artistul francez va sustine conferinta „The last performance".

Considerat unul dintre cei mai inovatori coregrafi europeni, Bel nu va folosi in spectacolul sau nici instalatia de iluminat, dar nici sistemul de sunet. Fara costume sau decor, Bel doreste sa dea peste cap asteptarile spectatorilor, propunind o scenografie minimala si un altfel de spatiu de joc, plasat la granita dintre performance si teatru. In „Jérôme Bel", coregraful francez exploateaza trivialitatea corpului nud, intr-una dintre scene ajungind chiar sa urineze pe platou.

Nascut in 1964, Jérôme Bel locuieste la Paris si la Rio de Janeiro si lucreaza in toata lumea. In 1992 a luat parte la punerea in scena a ceremoniei de deschidere a celei de a XVI-a editii a Jocurilor Olimpice de Iarna de la Albertville. In 2005 a fost recompensat cu Premiul Bessie Award pentru reprezentatiile cu „The show must go on" din New York. Firul rosu urmat de spectacolele sale consta in privirea corpului ca pe un purtator de coduri si limbaje si mai putin ca pe un instrument de exprimare a unor sentimente, asa cum se intimpla in coregrafia clasica.

Mai multe informatii despre spectacolul de la Centrul National al Dansului, la www.cotidianul.ro/select