In acest moment se desfasoara o campanie sociala pentru utilizarea anticonceptionalelor, executata de agentia GMP. Nimic mai bine venit. Educatia privind contraceptia este mai mult decit necesara in Romania. Spotul difuzat de citeva televiziuni importante din Romania are insa un efect colateral absolut halucinant: demonizarea avortului.

Se vorbeste in spot despre necesitatea contraceptiei, invocindu-se, de fapt, "drama" avortului. Oamenii mai au putin si fac apologia interzicerii avortului. Nu cred ca are rost sa amintesc toate bataliile duse de femei pentru obtinerea dreptului la avort. In lumea moderna, avortul a insemnat dreptul la libertatea de optiune, dreptul la evadarea dintr-o viata pecetluita de o sarcina nedorita. Atentie, nu ma intereseaza discutiile cu tenta religioasa despre acest subiect. Nu mi se pare in acest caz relevanta toata dezbaterea legata de gradul de constienta a fetusului.

Spotul arata o serie de oameni cu urme ale unor accidente grave, arsuri, operatie de ulcer si se incheie cu o femeie cu o figura livida care tocmai a facut un avort. Ma ingrijoreaza aceasta perspectiva agresiva asupra unei operatii prin care foarte multe femei trec macar o data in viata. Ma ingrijoreaza ca sintem gata sa etichetam drept vinovata si traumatizanta o experienta prin care trec atitia oameni. Numarul lor mare in Romania arata si el grave lipsuri in zona planningului familial. Dar nu trebuie comunicata ingrijorarea prin "infierare".

Avortul este un drept obtinut cu greu de femeile din lumea civilizata. Mi s-a parut inacceptabil faptul ca aceasta operatie este descrisa atit de sumbru, incercind sa induca excesiv ideea de culpa, doar pentru a promova mai bine anticonceptionalele. Pastilele nu sint suta la suta sigure. Ce face o femeie care ramine insarcinata desi ia contraceptive? Si asta nu e decit o intrebare banala dintr-o mie. Campania intitulata "Dragoste fara griji" are o greseala impardonabila de abordare. Avortul este una dintre cele mai sensibile teme ale lumii contemporane. Nu poti intra cu buldozerul publicitar si sa si obtii un mesaj valabil.